Év eleje óta megduplázódott a Netflix részvények árfolyama, a hétfő esti 674,90 dolláros ár is újabb történelmi rekordnak számít. De van, aki szerint ez még semmi, hisz az amerikai online amerikai online videó streaming szolgáltó a következő egy évben folytathatja menetelését, és 950 dolláros célárfolyam mellett remek vételi lehetőséget tartogat – írja a Marketwatch Richard Greenfield, a BTIG elemzőjét idézve.
A hatalmas növekedési kilátást az elemző azzal magyarázza, hogy a hagyományos tévétársaságok túlságosan is a drága kábelköltségekre támaszkodnak, illetve az olyan, nem célzott reklámokra, amelyekből a nézők nem kérnek.
Már-már komikus, hogy a hagyományos tévék úgy eveztek át a digitális piacra, hogy a legnagyobb újításuk a gyorskeresés letiltása volt, illetve rákényszerítik a nézőket a felesleges reklámokra
– jegyezte meg Greenfield.
Egy másik elemző szerint a Netflix egyre nagyobb versennyel nézhet szember az Amazon részéről, és korántsem olyan egyértelmű a vállalat növekedési dinamikája. Ennek megfelelően Michael Pachter, a Wedbush elemzője 270 dolláros célárfolyamot vár a következő egy évben, ami 60 százalékkal van lejjebb a mostani piaci árnál. A szakember egy olyan egyszerű ténnyel is próbálja alátámasztani érvelését, mint hogy a Netflix legújabb műsorai, a 'Between' és a 'Sense 8' is csak közepes nézettséget ért el az Amazon kedvelt, sok nézőt vonzó 'Katasztrófa' című műsorához képest.
Greenfield szerint a Netflix sikeres abban is rejlik, hogy a hagyományos tévék nevetségesen közelítik meg a nézői igények szerint kialakított tévézést, ugyanakkor a Netflix egyre több nézőt és figyelmet vonz a főműsoridőkben is.
Az idei első negyedévben a Netflix átlépte a 10 milliárd órás letöltést világszerte, ami az elemző becslése szerint azt jelenti, hogy
a felhasználók naponta átlagosan két órát online tévéztek.
Közben a Netflix hagyományos programokat is műsorra tűzött, csak hogy minél több nézőt vonzzon a képernyő elé. A harmadik negyedévre öt új, hagyományos tematikájú műsora van, és nagy sikerrel futottak a Marvel’s Daredevil és az Unbreakable Kimmy Schmidt című sorozatok.
A Netflix olyan prémium szolgáltatókkal is versenybe szállt, mint a Time Warner, az HBO és a CBS, amelyek szintén beléptek a videó streaming piacra. Az online streaming piacon azonban még ezek a nagy szolgáltatók is a Netflix árnyékában vannak.
Minden hagyományos médiavállalat az üzleti modelljét helyezi előtérbe a nézők akarata helyett - mondja Greenfield.
„Miközben az HBO és a Showtime is közvetlenül éri el a nézőket, az üzleti modelljük - amely szorosan kötődik partnereik jogi megkötéseihez - arra kényszeríti őket, hogy drágább előfizetéseket kérjenek ahhoz képest, mintha csak egy tisztán, közvetlenül a fogyasztót elérő világban működnének.
Még májusban jelentette be a Netflix, hogy a kínai piacra való betörésen gondolkodik. Igaz, hogy még igazi konkrétumok nem láttak napvilágot, de az már biztos, hogy az Alibaba is hasonló terveket szövöget. Mindenesetre a Netflix részvények árfolyamán visszatükröződik az optimizmus, már a májusi bejelentés után 600 dollár fölé lőtt az árfolyam, ráadásul teljesítette a papír az akkori elemzésünkben várt célárfolyamot.
Ezzel együtt idén közel 100 százalékot emelkedtek a részvények, ráadásul az elmúlt két hónapban szinte semmilyen korrekció nem volt. Így egyáltalán nem lenne meglepő, ha a következő időszakban lenne egy kisebb árfolyamlemorzsolódás, és a részvény sokkal egészségesebb meredekségű emelkedő trendet alakítana ki. Jelentősebb támaszok 600-620, valamint 500 dollár körül találhatóak. Felfelé semmilyen ellenállás nincs, maximum csak a pár nappal ezelőtti 693 dolláros történelmi csúcs.