A tavalyi karácsonyi szezonban 36 százalékkal több pénzt költöttünk online, mint 2013-ban. A növekedés töretlennek látszik, így egyre nagyobb a nyomás a futárszolgálatokon is, hogy időben teljesítsék a megrendeléseket. Az ünnepek előtt elsőként a Black Friday után lehetett kiemelkedő forgalom. (Hagyományosan a hálaadás utáni első pénteken indul az Egyesült Államokban a karácsonyi bevásárlási szezon, ekkor komoly kedvezményekkel lehet vásárolni. Ez a hagyomány egyre erőteljesebben átszivárog Európába, így Magyarországra is. Az idén a fekete péntek november 27-ére esett.)
Egy olvasónk szerint akkor a boltjából 4 nap késéssel sem vette még fel senki az árut. Az érintett futárszolgálat pedig szerinte elérhetetlen volt. Kisebb nyomozás után kiderült azonban, hogy akkor csak a cég telefonhálózata nem működött egy technikai hiba miatt, de a panaszokat e-mailen továbbra is fogadták. Kérdésünkre akkor elmondták, hogy
semmilyen fennakadásról nem tudtak, a kézbesítések rendben haladtak.
Ha az utolsó pillanatra időzítettük a vásárlást és a rendelést, akkor tehát érdemes minden vonalon érdeklődni, ahogy a fenti példából is látszik.
Évről évre egyre többen vásárolnak ilyenkor az interneten.
A december 24. pedig mindig vészesen közeledik, elég ciki lenne, ha egy ajándék a futárok miatt nem kerülne be a fa alá.
A forgalom negyede az év utolsó két hónapjára koncentrálódik.
Mivel egyik évben sem nagy meglepetés, hogy lesz karácsony, a futárszolgálatok is időben felkészülhetnek. Novemberben, decemberben a Magyar Posta például megnöveli kapacitásait. Válaszuk szerint
a felvett csomagok napi száma tavaly már rekordot döntött, jelentősen túllépve a 100 ezer darabot is.
A növekedési trend és a tavalyi számok alapján pedig bővítik a kapacitást az utolsó két hónapra. Elmondásuk szerint ennek köszönhetően a küldemények feldolgozása, kézbesítése normál rendben zajlik, nincs fennakadás.
2014-ben 13,5 millió belföldi csomagot szállított a Posta, ez 15 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. 2015-ben pedig szerintük biztosan új rekord születik. Előzetesen 15 millió csomagot várnak. Ennek zömét a belföldi internetes rendelések adják, de intenzíven emelkedik a külföldi rendelések miatti küldeményforgalom is.
Az internetes vásárlás buktatói - erre figyeljen, mielőtt a neten rendel.
A GLS-t is megkérdeztük, hogy mi lesz a csomagunkkal a karácsonyi időszakban. A cég válasza szerint a feladást követő első munkanapon akkor is kézbesítik majd a csomagokat.
Ha december 22-én adják fel a csomagokat, akkor még december 23-án megpróbálják kézbesíteni.
Ha ez nem sikerül, mert nincs otthon a címzett, akkor csak a két ünnep között jön legközelebb a futár.
Ha a futárokon nem is, a bolton és a vásárlón még múlhat az, hogy ott lesz-e a fa alatt a kiszemelt ajándék. A rendelést érdemes hetekkel az ünnep előtt leadni, és a rendelés után érdeklődni telefonon vagy e-mailben, hogy minden rendben lesz-e, és előreláthatólag mikor tudják postázni. Ezzel kivédhető az a jelenség, hogy ilyenkor egyes áruházak készlethiányra vagy megnövekedett forgalomra hivatkozva késve vagy egyáltalán nem adják fel a megrendeléseket.