Az elektromosautó-piac összességében „egyértelműen meg fogja szenvedni az alacsony olajárakat. Ez közgazdasági szempontból teljesen logikus” – mondta Elon Musk milliárdos vállalkozó, a Tesla cég tulajdonosa (akiről a Marvel-filmek Vasemberét részben mintázták) a CNN-nek.
Az olajár bennünket valószínűleg kicsivel kevésbé érint, mert széles a termékpalettánk”
– tette hozzá.
Musk szerint a Tesla felsőkategóriás elektromos autói könnyebben átvészelhetik az alacsony olajárak hatásait, mint az alacsonyabb kategóriákban található, olcsóbb versenytársak. Musk nem fejtette ki, pontosan mire gondolt, de valószínűleg arra, hogy azok az emberek, akik luxus-Teslát vesznek, nem azért tesznek így, mert spórolni akarnak az üzemanyagon.
A nyersolaj ára évtizedes mélypontján van, ezért a benzin és a gázolaj is sokkal olcsóbb, mint 1-2 évvel ezelőtt. Az olcsó fosszilis üzemanyagok miatt az elektromos autók vonzereje csökken, míg a belső égésű motorral szerelt járműveké nő.
Az Egyesült Államokban a magas fogyasztású SUV-k és pickupok eladásai szárnyaltak 2015-ben.
Musk azt mondta, örülne neki, ha a Teslának erősebb versenytársai lennének, példaként a GM Chevrolet Boltját említette. „Ha a GM vagy bármely más cég vonzó elektromos autóval áll elő, az jó a világnak, és mi nagyon örülnénk neki” – mondta a milliárdos.
Musk szerint a kínai elektromosautó-ipar még csak most kezd szárnyra kapni, de jó irányba mozog. Peking felismerte, hogy az elektromos autók fontosak a jövő számára, különösen a légszennyezettség tekintetében világelső Kínában, a jogszabályi környezet egyre jobban előnyben részesíti a környezetkímélő járműveket.
A Tesla tulajdonosa szerint az új 3-as modellt idővel Kínában fogják gyártani,
mivel jelenleg a magas behozatali vám miatt nem eléggé piacképesek a cég autói az ázsiai országban, de erre csak 2-3 év múlva kerülhet sor.