„Nálunk három napig tartott a black friday” – idézi Gerhát-Molnár Irinát, a Brands.hu ügyvezetőjét a cég közleménye. Náluk a péntek és a vasárnap voltak a legerősebb napok. „Pénteken 0 óra 2 perckor jelentkezett az első vevő és éjfélig tartott a beszerzés,
ötször annyit vásároltak nálunk, mint egy átlagos novemberi napon.
Érdekes, hogy már a black friday-t megelőző csütörtökön nagy volt a forgalom, sokan biztosra akartak menni, hogy lesz készleten a vágyott áru.”
A Brands.hu-nál a legnépszerűbb termékek a télikabátok, pulóverek és téli kiegészítők (például sál, sapka és kesztyű) illetve a bakancsok és csizmák voltak, de sokan vásároltak sportruházatot és rövid ujjú pólókat. Gerhát-Molnár Irina szerint
megállíthatatlan az online boltok előretörése, egyre nő a vásárlók bizalma a webshopok iránt.
Sokaknak tetszik, hogy akár mobiltelefonról is tudnak vásárolni és azonnal össze tudják hasonlítani a webshopok által ajánlott árakat. A black friday is segít abban, hogy egyre többen ismerkedjenek meg a netes vásárlás világával – a cégüknél például ilyenkor érkezik a legtöbb új vásárló.
Magyarországon jellemző, hogy a hónap elején – fizetéskor – költenek az emberek, ilyen szempontból a black friday időpontja nem ideális. Ugyanakkor, ha valaki online vásárol és utánvétellel fizet, akkor kedvezményes áron, de már a decemberi fizetéséből tud vásárolni.
Most pár napig csendesebb időszak következik Gerhát-Molnár Irina szerint, aztán december 5. után elindul a karácsonyi időszak, akkor megint forgalomnövekedésre számítanak. „Az online boltok december közepéig bonyolítanak jelentős forgalmat, aki az utolsó pillanatra hagyja a karácsonyi bevásárlást, az jellemzően boltokban vásárol” – közölte az ügyvezető.
Óriási forgalmat bonyolított le a Black Friday napján a Media Markt is. Az akciókban 24 áruház és a webáruház is részt vett. Az előző évekhez képest mind
a webáruházban regisztrált látogatószám, mind az áruházi forgalom csúcsot döntött,
utóbbi már a déli órákra meghaladott minden korábban mért adatot – közölte a Media Markt. Az akciós időszak péntek 0 órakor indult, a felület egész nap zavartalanul üzemelt. A slágertermék volt a televízió, a mosógép, az XBOX, a PS4 és a telefon voltak.
Az Emagnál péntek reggel 7 órakor indult a Black Friday. Az Emag.hu 5 óra alatt felülmúlta a tavalyi teljes napi eladási számait. A webáruház forgalma aznap
5,31 milliárd forint volt.
Ez 65 százalékponttal magasabb, mint tavaly, valamint a 2015-ben eladott 187 ezer darab termék idénre 315 ezerre nőtt.
Az Emag.hu weboldal 2,1 millió oldallátogatást regisztrált pénteken, amelynek közel 50 százaléka mobileszközről érkezett. A csúcsidőszakban egyidejűleg 170 ezer látogató böngészte az Emag kínálatát a tavalyi 150 ezerhez képest. A rekord forgalom ellenére az oldal zökkenőmentesen működött.
Az idei Black Friday-en az utazási csomagok is rendkívül népszerűek voltak. 984-en foglaltak utazást is. „Kibővítettük az eMAG raktár kapacitását és 2850 teherautó gondoskodik a Black Friday alatt érkezett megrendelések kiszállításáról, hogy december 5-ig minden ügyfelünk megkapja a megrendelt terméket - mondta Hunyady László, az Emag marketing menedzsere.