Nyomon követhető, hol tart az okmánycsere

elektronikus személyi igazolvány FOTÓ FOTÓ ÁLTALÁNOS FOTÓTÉMA prototípus tárgyfotó UV lámpa
Budapest, 2016. január 11. Új típusú, elektronikus személyazonosító igazolványok az első új típusú okmány átadása alkalmából tartott sajtótájékoztatón a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatalában 2016. január 11-én. Az okmányt elektronikus aláírásra is lehet használni, valamint az a TAJ-kártya és az adóazonosító igazolvány funkcióit is ellátja. MTI Fotó: Máthé Zoltán
Vágólapra másolva!
Számos ügyet lehet elektronikusan intézni a KEKKH weboldalán található Webes Ügysegéd alkalmazással, a megoldás egyéb kényelmi funkciókat is rejt magában. Ezúttal arra voltunk kíváncsiak, hogy mit is kínál a felhasználóknak az Okmánystátusz lekérdezése szolgáltatás.
Vágólapra másolva!

Mennyire könnyű ma Magyarországon elektronikusan ügyeket intézni? Erre a kérdésre voltunk kíváncsiak, amikor a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatalának (KEKKH) alkalmazásait tesztelni kezdtük, vizsgálódásunk eredményeit folyamatosan közöljük.

Ezúttal a Webes Ügysegéd egy kényelmi funkcióját szemeltem ki az ismerkedésre, bár előre gyanítottam, hogy ezúttal nem várhat túlságosan összetett feladat. A KEKKH oldalán megkerestem a Webes Ügysegéd alkalmazást, ahol az Okmánystátusz lekérdezés „csempére” kattintottam.

Hamar rájöttem, hogy érdemes lett volna elolvasni az alatta lévő szöveget is. A megnyíló felületen ugyanis a már ismert, a háttértől kissé nehezen elválasztható szöveg arról tájékoztatott, hogy

a szolgáltatás használatával tájékozódhatok az igényelt okmány aktuális állapotáról.

Ehhez azonban szükség van az igénylői adatlapon szereplő bizonylatszámra is.

Mivel nem volt épp lejárt okmányunk a választhatók közül, így a bizonylatszámot nem tudtuk kitölteni, de ennek ellenére első pillantásra láttam, hogy aki követte korábbi kalandozásaimat a Webes Ügysegédben, esetleg maga is megpróbálkozott egy-egy ügy elektronikus elintézésével, annak

nem okozhat gondot a szolgáltatás használata.

A bizonylatszám mellett, ahogy az ábrán is látszik, a születési dátumot kell megadni, valamint az alatta lévő mezőben szereplő karaktereket beírni a Captcha feliratú dobozba és a Lekérdezés indítása gombra kattintva már el is indíthattuk a folyamatot.

A felület rendkívül egyszerű, könnyen átlátható,

a fejlesztők ráadásul azzal is segítik a felhasználókat, hogy minden egyes lépés mellé magyarázó szöveget írtak, igaz, ahogyan már említettem, ez kissé nehezen kivehető, de azért lehet boldogulni vele.

Jó, hogy sokan olvassák az Origót

Egy olvasónk cikkünk nyomán ellenőrizte, hol is tart személyigazolványának a cseréje. Minden rendben működött, ám arra felhívta a figyelmet, hogy, amikor a megadott bizonylatászámot be akarta gépelni, azt tapasztalta, hogy a kotőjelekkel együtt nem fér ki az a megadott helyre. Próbálkozott hát kötőjelek nélkül: így már működött. Érdemes erre is figyelni!

Olvasónknak köszönjük, hogy megosztotta tapasztalatát velünk!

Kapu az e-ügyintézéshez

Az elektronikus ügyintézés lehetőségével azok tudnak élni, akiknek van hozzáférésük az Ügyfélkapuhoz. Ez egy olyan szolgáltatás, amelynek segítségével a személyazonosságunk igazolása mellett biztonságosan kapcsolatba léphetünk az elektronikus közigazgatási ügyintézést nyújtó intézményekkel (például NAV, OEP, Okmányiroda egyes szolgáltatásai).

Az Ügyfélkapu használatához regisztrálni kell. Ezt csak személyesen lehet elintézni: okmányirodákban, kormányablakoknál, a NAV kiemelt ügyfélszolgálatain, a postai Agora pontokon, ha pedig valaki külföldön tartózkodik, a külképviseleteken.