Magyar startup forradalmasíthatja az autómosó-piacot

autómosás autóápolás
View out a car inside a car wash site in Plattling, Germany, 14 February 2008. Photo: Armin Weigel
Vágólapra másolva!
A vízpazarlás, illetve édesvíz-készleteink csökkenése olyan globális problémák, amelyeknek hatásait évek óta érzékelhetjük. A Climate-KIC inkubációs programja 2018. szeptember 23-ig várja azoknak az ötletgazdáknak a jelentkezését, akik akár erre, akár a klímaváltozás egyéb kihívásaira keresik a megoldást. A legjobb csapatok vissza nem térítendő támogatást és személyre szabott mentorálást kapnak.
Vágólapra másolva!

Az ENSZ 2018-as Víz Világjelentése szerint a vízhiány a világ népességének több mint 40 százalékát érinti. Jelenleg 3,6 milliárd ember él olyan területen, ahol évente legalább egy hónapig komoly vízhiány kockázata áll fenn. Az előrejelzések szerint 2050-re valószínűleg minden negyedik embernek krónikus vagy ismétlődő vízhiánnyal kell majd szembenéznie, és ez az arány tovább fog növekedni a globális felmelegedés miatt.

A Climate-KIC - amely 2010 óta működteti Európa legnagyobb és legsikeresebb greentech inkubációs programját - már több vízgazdálkodással foglalkozó startupot segített ahhoz, hogy eljusson az ötlet-fázistól egészen a technológia validálásig vagy a vállalkozás elindításáig.

Ilyen például a Fair Hydro, amely a folyók lustán hömpölygő szakaszán energiát termel, miközben védi az édesvizek természetes élővilágát,

vagy a fenntartható vízgazdálkodás témájú társasjátékával a H2Olnapután csapata.

Május óta a CleenUp is részt vesz a Climate-KIC Accelerator programjában és jelenleg a startup tagjai a szolgáltatás piaci elemzésén dolgoznak. A programnak köszönhetően már van kész üzleti tervük, túl vannak szolgáltatásuk tesztelésén és finomhangolásán. Utóbbiakhoz a mentoroktól tanult üzleti, marketing és sales alapok nyújtottak segítséget.

Képzeljük el az autómosást víz nélkül - ezt nyújtja a CleanUp Forrás: DPA/AFP/Armin Weigel

Hatalmas előrelépés, hogy hazánkban az egyik budapesti közösségi autószolgáltatást nyújtó cég járműveit, a GreenGot, már a CleenUp munkatársai tisztítják, míg

külföldön a világ második legnagyobb car sharing vállalkozása rendelte meg a startup nyújtotta szolgáltatást.

Hitvallásuk szerint a víz kincs, céljuk pedig, hogy alternatívát kínáljanak a vízpazarló autómosásra. Saját fejlesztésű applikációval dolgoznak, melynek segítségével valós időben látják a mosásra váró autókat. A tisztításhoz speciális, majdnem 100 százalékban biológiailag lebomló tisztítószert használnak, vízre a mosáskor egyáltalán nincs szükség. Más technológiákat alkalmazva, akár napi többmillió liter víz is elhasználható autók takarítására Európában.

A júniusi Demo Day-en nyert 10 ezer eurós támogatást a munkatársak szakmai fejlesztésére szánják. Cégszervezeti, jogi, piacismereti és HR területeken bővítették ismereteiket, így felkészülten állnak a lisszaboni Websummit, vagy a Helsinkibe tervezett SLUSH rendezvények előtt.

Jelentkezés és további információ itt.