Először gyárt kínai cég autókat Európában

Volvo, márka, logo
--File-- Chinese car buyers look at a Volvo car at a Volvo dealership in Shanghai, China, August 28, 2010. Geely Automobile Holdings Ltd. and the Swedish premium car brand Volvo will set up a new Volvo China headquarters and technology center in Shanghai, the companies said Tuesday (January 25, 2011). Volvo President and Chief Executive Stefan Jacoby has said the company is considering manufacturing Volvos in China and selling them in the U.S., which could help reduce exchange-rate risks for the company. Jacoby made the announcement of the new headquarters during an opening ceremony in Shanghai on Tuesday. I am glad to see the China Operations team has been set up and has made a huge progress over the last few months, expanding our business presence in China from a national sales company to a full-fledged business group, Jacoby said in a statement. The new business groups functions include product development, manufacturing, sourcing, sales, marketing and service, finance, and investor relations. Geely, which acquired Volvo last year, has said it is spending $2.7 billion on the takeover, including about $900 million in working capital to improve Volvo.
Vágólapra másolva!
A Volvo Cars szóvívője közölte, hogy a Lynk járműveit Belgiumban fogják gyártani a következő évtől. Ezzel ez lesz az első olyan kínai márka, amely Európában kezdi meg a gyártást. A Volvo az 5000 embert foglalkoztató genti gyárában fogja megkezdeni az SUV-k összeszerelésétt.
Vágólapra másolva!

A Lynket még 2016-ban alapították és a Geely Auto, a Zhejiang Geely Holding Group, valamint a Volvo tulajdonában van. A vállalat még tavaly jött ki a 01 SUV névre keresztelt hibridévet és a 03-as számú sportosabb szedán modellel.

A Lynk lesz az első olyan kínai gyártó, amely az előállítást Európába helyezi át, mégpedig a Volvo genti létesítményébe.

Hakan Samuelsson, a Volvo vezérigazgatója elmondta, hogy nagy örömmel fogadták a bejelentést és készen állnak mindenben a Lynk segítségére lenni.

illusztráció Forrás: Imaginechina/dycj - Imaginechina/Dycj

Mindez azután történt, hogy a kínai milliárdos Li Shufu, aki nem mellesleg a Zhejiang Geely Holding tulajdonosa, 10 százalékos részesedést vásárolt a Daimler-ben, ezzel igolva a feltételezéseket, miszerint a vállalata szeretne Európába terjeszkedni.

Geely befektetési csoport még 2010-ben vásárolta meg a Volvot a Ford Motortól 1,8 milliárd dollárért. Azóta Li Shufu az ikonikus London Taxit és a Lotust is megvette. A Geely vezetése alatt a Volvo új technológiákat fejlesztett ki, amelyeket a vállalathoz tartozó többi márka is átvesz és használ.

A Volvo XC40-be épített technológiákat alkalmazza például a Lynk 01 is.

Alain Visser, a Lynk vezérigazgatója elmondta, hogy Európában az európaiaknak fognak gyártani és a hibrid autókra helyezik majd a hangsúlyt. A technológiai hasonlóságoknak köszönhetően a Volvo képes lesz ugyanazon a gyártósoron összerakni saját XC40-es modelljét, valamint a Lynk 01-es típusát is.