Papp Gábor a Hévíz-Balaton Airporton arról beszélt, hogy a kormány által még 2016 végén megítélt támogatási összegre vonatkozó szerződés aláírása és lehívása egy-két hónapon belül megtörténik.
A 6,6 milliárd forintot technikai, technológiai, infrastrukturális fejlesztésekre fordítják,
egyebek mellett a két és fél kilométeres kifutópálya fél kilométerrel történő meghosszabbítására, a terminálépület bővítésére, valamint a környező terület, az egykori szovjet laktanyaépületek rendbetételére - ismertette a polgármester.
A Hévíz által 2012 óta működtetett repülőtéren tavaly
mintegy 23 ezer utas fordult meg, jellemzően németországi charterjáratokkal, illetve néhány személyes kisgépekkel.
Ahhoz, hogy a leszállóhely rentábilisan működhessen, legalább 150-200 ezer utasra lenne szükség, amit a menetrend szerinti járatok bővítése hozhat el - jelezte Papp Gábor.
Kifejtette, hogy az évente Hévíz által 50 millió forinttal, a fejlesztési tárca által pedig átlagosan 120-130 millió forinttal támogatott repülőteret
elsősorban Frankfurttal és Londonnal szeretnék összekötni,
és előrehaladott tárgyalásokat folytatnak tel-aviv-i, szentpétervári és norvégiai járatok indításáról.
Mindezen túlmenően nagy befektetői érdeklődés mutatkozik az egykori laktanyaterületen logisztikai központ és ipari park kialakítására is. A repülőtéri fejlesztéseknek nagy lökést ad a Zalaegerszegen épülő, Európában is egyedülállónak számító járműipari tesztpálya, valamint az M7-es autópályát a zalai megyeszékhellyel összekötő M76-os gyorsforgalmi út, ami érinti a repülőteret is - sorolta Hévíz polgármestere.