Számos világmárka csatlakozott a Make Fashion Circular elnevezésű kezdeményezéshez, aminek célja a divatiparban keletkező hulladék és szennyezés megszüntetése, valamint az alapanyagok újrahasznosítása.
A világ vezető divatmárkái írták alá a kezdeményezést, amivel a divatipar fenntarthatósági mutatói javulhatnak. A Nike, a H&M, a Burberry és a Gap az után döntött a kezdeményezés mellett, hogy egy novemberi tanulmány elemzéséből kiderült, a világon a ruhák csupán egy százalékát hasznosítják újra.

Az Ellen MacArthur Alapítvány most közölte, hogy mely márkák csatlakoznak a Make Fashion Circularhoz és a divatiparból származó globális hulladékok csökkentéséhez.
Az elmúlt 15 évben a ruhagyártás megduplázódott, ugyanakkor az idő, amíg viseljük, mielőtt kidobnánk drasztikusan csökkent" – fejtette ki Francois Souchet, a Make Fashion Circular vezetője a Thomson Reuters alapítványnak.
Stella McCartney tavaly elsőként írta alá a kezdeményezést, amihez most négy világmárka is csatlakozott. McCartney az aláíráskor kifejtette, hogy hosszú ideje támogatója a fenntartható divatnak, és véleménye szerint az iparág hihetetlenül pazarló és káros a környezetre.
„Nincs egyetlen egy vállalat sem, amely egymaga képes lenne megoldani az egész iparágra nehezedő kihívást, ezért is ilyen fontos ez az együttműködés" – nyilatkozta Iñigo Sáenz Maestre, a H&M szóvivője e-mailben.

Évente félmillió tonna műanyag mikroszál mosódik ki a ruhákból, ez több mint 50 milliárd műanyag palacknak felel meg, ami rendkívüli módon súlyosbítja az óceánok szennyezettségét.
A részt vevő négy márka három évet tölt azzal, hogy gyakorlati módszereket alakítson ki a fenntarthatóság jegyében.