Fontos bejelentést tett a Lidl Magyarországon

Lidl
A logo is pictured on a sign outside a Lidl supermarket store in London on September 26, 2016. - Aldi UK announced on Monday that it will invest Ł300 million ($389 million, 346 million euros) to revamp its stores over the next three years. Aldi and its German rival Lidl have boomed in Britain, grabbing market share from traditional supermarkets Asda, Morrison, Sainsbury's and Tesco, as customers tightened their belts to save cash. (Photo by Daniel Leal-Olivas / AFP)
Vágólapra másolva!
Innovatív és felelős vállalatként a Lidl Magyarország elkötelezett a magyar családok egészséges táplálkozásának segítésében, ezért célul tűzte ki, hogy saját márkás termékeinek só- és cukortartalmát 2025-ig átlagosan 20 százalékkal csökkenti. A figyelemfelhívás és az egészségtudatosság növelése érdekében az áruházlánc és a Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége (MDOSZ) együttműködési megállapodást írt alá.
Vágólapra másolva!

A Lidl évek óta kiemelt hangsúlyt helyez az egészséges és kiegyensúlyozott étrend támogatására. A fogyasztói igényeket szem előtt tartva, beszállítóival szorosan együttműködve, a nemzetközi és hazai ajánlásokat figyelembe véve vizsgálja annak lehetőségét, hogy mely termékei esetében csökkenthető a hozzáadott só- és cukortartalom.

Termékfejlesztési stratégiájában, a cukortartalom csökkentése kapcsán a vállalat elsősorban a gyermekek körében népszerű élelmiszerekre összpontosít, míg a sótartalom minimalizálása tekintetében azokra, amelyeket Magyarországon rendszeresen fogyasztanak és általában a napi sóbevitel nagy részét teszik ki.

A vállalat fejlesztései már most jelentős só- és cukorcsökkenést eredményeztek számos termék esetében úgy, hogy a megszokott ízélmény változatlan maradt. Az áruházlánc saját márkás reggeliző pelyhének hozzáadott cukortartalma például 2015-től 24 százalékkal mérséklődött, szalámis pizzájának hozzáadott sótartalma pedig az innovációk révén 2016-tól 29 százalékkal csökkent.

Forrás: AFP/Daniel Leal-Olivas

– mondta Kubányi Jolán, az MDOSZ elnöke.

A Lidl Magyarország beszerzési politikájának egyik úttörő szándéka, hogy 2025-re 20 százalékkal kevesebb hozzáadott cukor- és sómennyiséget árusít saját márkás termékei körében.

Forrás: AFP/Justin Tallis

– emelte ki Tőzsér Judit, a vállalat kommunikációs vezetője.

Az áruházlánc további fejlesztések révén arra is törekszik, hogy minél több terméke, minél nagyobb arányban tartalmazzon természetes összetevőket, tartósítószerek, ízfokozók, adalékanyagok, valamint színezékek hozzáadása nélkül. A megbízható és egyre bővülő mentes termékkínálatával a speciális táplálkozási igényt követők számára is segítséget nyújt a vállalat.