A Coca Cola részvényei idén már négy százalékot estek, ugyanakkor legfőbb riválisa, a Pepsi, mintegy hatszázalékos növekedést produkált.
A vállalat új termékekkel próbál még több vásárlót szerezni, számos új ízt, például a narancsos, cseresznyés kólát is a piacra dobták.
Ráadásul a Coca-Cola tavaly 5 milliárd dollárért felvásárolta a brit Costa Coffee-t, ami az amerikai Starbucks egyik nagy riválisa. De emellett teát és energiaitalt forgalmazó vállalatokat is megvett, vagy értékesítési megállapodást kötött velük.
A diverzifikálás ellenére a cég még mindig lassan növekszik: az elemzők szerint az üdítőipari óriás részvényei évente átlagosan öt százalékot fognak emelkedni az elkövetkezendő években.
Ugyanakkor a rivális Pepsinél bejöttek a rágcsálnivalók: a Doritos és a Cheetos is erősebb növekedést mutatott az értékesítési és üzemi eredménynél, mint az italok.
A Cowen elemzője azt írta, hogy elmozdulás tapasztalható a cukros italoktól a tea, ásványvíz, kávé és gyümölcslevek irányába.