Az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt. számos lépéssel kívánja csökkenteni a műanyag felhasználást üzleteiben.
A vállalat az újrahasznosítás világnapján bejelentette, hogy „Mellőzni. Újrafelhasználni. Újrahasznosítani" szlogen alatt futó intézkedéscsomagjának részeként
2025-re a saját márkás termékek esetében 100 százalékban újrahasznosítható csomagolóanyagot fog használni.
Ugyanígy 2025-ig, az áruházlánc 15 százalékkal csökkenti csomagolóanyag-felhasználását a 2020-as bázisévhez képest.
Az áruházlánc vállalati felelősségvállalási alapelveinek részeként folyamatosan foglalkozik a "fenntartható csomagolás" témájával. A kenyerek és péksütemények, a hús, a gyümölcs és a zöldség boltokba történő szállítására többnyire már most is többször használatos ládákat alkalmaz, a gyümölcsöket és zöldségeket – amennyiben lehetséges – csomagolásmentesen kínálja.
Ezzel párhuzamosan a cégnél figyelembe veszik azt is, hogy mely élelmiszereket kell megvédeni a környezeti hatásoktól. Csomagolás nélkül számos termék gyorsabban romlik, így pedig az élelmiszerhulladék mennyisége nőne, ezért a vállalat egy átfogó és valóban fenntartható megoldáson dolgozik.
Az áruházlánc Magyarországon már 2018-ban is számos intézkedést vezetett be a kevesebb csomagolóanyag-felhasználás érdekében, így például többször használatos dobozokat alkalmazva csak a zöldség-gyümölcs esetében 4000 tonnányi kartonpapírral kevesebbet vett igénybe a tavalyi év során, mint egy évvel korábban.
2019 eleje óta a bio banán csomagolás nélkül érkezik az üzletekbe, amely mintegy 3,5 tonnányi műanyaghulladék csökkenést jelent éves szinten.
A műanyagok felhasználását csökkentő stratégia részeként
az ALDI még 2019-ben kivezet a kínálatából számos, egyszer használatos műanyag terméket.
Többek között a műanyag evőeszközöket, poharakat, tányérokat és szívószálakat, továbbá tervezi a műanyag fültisztító-pálcika esetében a műanyag helyettesítését alternatív anyaggal.
Ezzel párhuzamosan a vállalat megszűnteti az „Azon melegében" látványpékségeknél az egyszer használatos műanyag kesztyűk elérhetőségét is: legkésőbb 2019 végéig eltűnnek ezek a kesztyűk az üzletekből, a vásárlók a pékárukat fém fogóeszközzel vehetik majd le a pultról. A fenti intézkedés következtében újabb mintegy 2,5 tonnányi mennyiséggel csökken majd a vállalat műanyag-felhasználása.