Az ALDI leszámol a műanyag csomagolással, itt az új bejelentés

Aldi
A woman pushes a shoppping trolley as she leaves an Aldi supermarket store in London on September 26, 2016. Aldi UK announced on Monday that it will invest Ł300 million ($389 million, 346 million euros) to revamp its stores over the next three years. Aldi and its German rival Lidl have boomed in Britain, grabbing market share from traditional supermarkets Asda, Morrison, Sainsbury's and Tesco, as customers tightened their belts to save cash. / AFP PHOTO / Daniel Leal-Olivas
Vágólapra másolva!
Fontos vállalásokról tájékoztatta az áruházlánc az Origót közleményében a műanyagok visszaszorítása elleni küzdelemben. Két olyan bejelentést is tettek, melyek határidejét 2025-ben határozták meg maguk számára.
Vágólapra másolva!

Az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt. számos lépéssel kívánja csökkenteni a műanyag felhasználást üzleteiben.

A vállalat az újrahasznosítás világnapján bejelentette, hogy „Mellőzni. Újrafelhasználni. Újrahasznosítani" szlogen alatt futó intézkedéscsomagjának részeként

2025-re a saját márkás termékek esetében 100 százalékban újrahasznosítható csomagolóanyagot fog használni.

Ugyanígy 2025-ig, az áruházlánc 15 százalékkal csökkenti csomagolóanyag-felhasználását a 2020-as bázisévhez képest.

Illusztráció Forrás: AFP/Daniel Leal-Olivas

Az áruházlánc vállalati felelősségvállalási alapelveinek részeként folyamatosan foglalkozik a "fenntartható csomagolás" témájával. A kenyerek és péksütemények, a hús, a gyümölcs és a zöldség boltokba történő szállítására többnyire már most is többször használatos ládákat alkalmaz, a gyümölcsöket és zöldségeket – amennyiben lehetséges – csomagolásmentesen kínálja.

Ezzel párhuzamosan a cégnél figyelembe veszik azt is, hogy mely élelmiszereket kell megvédeni a környezeti hatásoktól. Csomagolás nélkül számos termék gyorsabban romlik, így pedig az élelmiszerhulladék mennyisége nőne, ezért a vállalat egy átfogó és valóban fenntartható megoldáson dolgozik.

Az áruházlánc Magyarországon már 2018-ban is számos intézkedést vezetett be a kevesebb csomagolóanyag-felhasználás érdekében, így például többször használatos dobozokat alkalmazva csak a zöldség-gyümölcs esetében 4000 tonnányi kartonpapírral kevesebbet vett igénybe a tavalyi év során, mint egy évvel korábban.

2019 eleje óta a bio banán csomagolás nélkül érkezik az üzletekbe, amely mintegy 3,5 tonnányi műanyaghulladék csökkenést jelent éves szinten.

A műanyagok felhasználását csökkentő stratégia részeként

az ALDI még 2019-ben kivezet a kínálatából számos, egyszer használatos műanyag terméket.

Többek között a műanyag evőeszközöket, poharakat, tányérokat és szívószálakat, továbbá tervezi a műanyag fültisztító-pálcika esetében a műanyag helyettesítését alternatív anyaggal.

Ezzel párhuzamosan a vállalat megszűnteti az „Azon melegében" látványpékségeknél az egyszer használatos műanyag kesztyűk elérhetőségét is: legkésőbb 2019 végéig eltűnnek ezek a kesztyűk az üzletekből, a vásárlók a pékárukat fém fogóeszközzel vehetik majd le a pultról. A fenti intézkedés következtében újabb mintegy 2,5 tonnányi mennyiséggel csökken majd a vállalat műanyag-felhasználása.