A 2009-ben alapított cég, most Uber Money néven új részleget hozott létre, hogy kezelje az egyre jobban fejlődő pénzügyi szolgáltatási üzletágát. A csoport felel ezentúl a cég hitel- és bankkártya kínálatáért, a sofőrök digitális pénztárcájáért, valamint a pénzügyi kifizetések időzítéséért is.
Így a sofőrök azonnal hozzájuthatnak a pénzükhöz – korábban meg kellett várniuk a heti kifizetéseket, vagy egy Instant Pay nevű alkalmazás segítségével kaphatták meg a bevételüket.
Így mind a sofőrök, mind az Uber Eats ételfutárok „valós idejű hozzáférést kaphatnak számlájukhoz" – összegezte a cég. Vagyis ezzel a mobilszámlával a közel 4 millió Uber alkalmazott képes lesz azonnal hozzáférni pénzéhez, minden út vagy kiszállítás után.
Az Egyesült Államokban, és hamarosan a többi országban is
lehetőség lesz az alkalmazottaknak díjmentes bankkártyát is igényelni,
amit a pasadenai Green Dot pénztechnológiai és bank társaság fiókjához kapcsolnak.
Az Uber szerint a digitális pénztárcával az alkalmazottak „könnyen nyomonkövethetik bevételeiket és kiadásaikat, kezelhetik és utalhatják pénzüket". Az alkalmazás illesztőprogramját a héten teszi közzé a cég.
Az újraindított hitelkártyával pedig az ügyfelek vásárolhatnak és feliratkozhatnak az Uber szolgáltatásaira, amihez a vállalat további kedvezményeket és jutalmakat kínál, például az elköltött összeg öt százalékát visszatérítik Uber Cash formájában, amit a cég szolgáltatásaira lehet majd megint fordítani.
A vállalat már 2016-ban kipróbált egy kamatmentes készpénz-előrefizetési programot Kaliforniában és Michiganban az Uber sofőrök körében.
Az Uber nem az első techcég, amely pénzügyi szolgáltatásokat kínál: például az Apple nemrég dobta piacra a Goldman Sach-szal közös hitelkártyáját.