A H&M 39 év után megszüntette nyomtatott katalógusát

2019.05.09. 07:02

„Azt szeretnénk, hogy a vásárlás a H&M-nél kényelmes és inspiráló legyen. A katalógusból történő vásárlás egyszerűen nem fontos a mai fogyasztók számára, ezért úgy döntöttünk, hogy megszüntetjük nyomtatott katalógusunkat. Az utolsó katalógusunkat a 2019. április 29-én kezdődő héten adjuk ki." - írja honlapján a ruházati kereskedelemmel foglalkozó vállalat.

A döntés nem csak a vásárlói szokásokkal, de a H&M által meghirdetett fenntarthatósággal és a környezetre gyakorolt ​​káros hatások csökkentésével is összefügg.

A H&M katalógus - amely a svéd postai csomagküldő Rowells cég felvásárlásával indult - 1980-ban jelent meg először, idén azonban a 72 országból már csak 6-ban jelent meg, Ausztriában, Hollandiában, Németországban, Svédországban, Finnországban és Norvégiában.

A csúcson a nyomtatott katalógus 18 országban jelent meg.

A H&M 39 év után lezárja a katalógusból történő postai rendelés lehetőségét, mely az utóbbi időben már csak hat országban működött - helyette 48 országban az interneten lehet vásárolni a divatcégtől, meg persze továbbra várják a vásárlókat a világ 72 országában üzemelő üzleteikbenForrás: AFP China Xtra/Str

A H&M nyomtatott katalógusa számos olyan vidéki helyen is népszerű volt, ahol nincs H&M üzlet a közelben. A H&M lépése követi a német Otto 2018 év végi, vagy a Victoria's Secret fehérnemű cég három évvel ezelőtti döntését nyomtatott katalógusa megszüntetéséről.

A több mint 4400 H&M áruház a jövőben 72 országban továbbra is a boltokban - illetve ezen belül 48 országban online áruházzal is - várja a vásárlóit.

Forrás: Bloomberg.com