Már öngyújtók vásárlásával is védhetjük a környezetet

2019.08.05. 21:34

Az 1932-ben alapított Zippo Manufacturing Company ikonikus terméke a Zippo öngyújtó, ráadásul az amerikai cég partneri megállapodás keretében minden eladott terméke után elültet egy fát, elsőként Madagaszkáron, amit a National Geographic dokumentált – írja a Sustainable Brands.

Az erdőtüzek felelősek a faállomány pusztulásának 4 százalékáért, míg

az emberi tevékenység 84 százalékos erdőirtásért felel évente. Ezért a Zippo az egyedi fatermékeket gyártó Woodchuck USA céggel együtt elindította a Fight Fire with Fire nevű globális projektet, aminek célja, hogy ellensúlyozza a bolygó faállományának csökkenését.

IllusztrációForrás: Shutterstock

A Földön a hőmérséklet még soha nem volt ilyen magas, az erdőtüzek pedig mindent földrészt érintenek, de a legtöbb természeti katasztrófával ellentétben, a tüzek többségét emberek okozzák. Csak az Egyesült Államokban évente mintegy 100 ezer erdőtűz pusztít, közel 4 millió hektár erdőt pusztítva el" – nyilatkozta Lucas Johnson, a Zippo globális marketing vezetője.

Az első faültetési helyszíne Madagaszkár volt, ahol az erdők majdnem 90 százalékát kiirtották. A faültetést pedig a National Geographic videóval is dokumentálta.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK