Mintegy 250 ezer magyar fintech banki ügyfelet érhet támadás

2019.12.02. 20:03

Az applikáción belül megjelenő figyelmeztető üzenettel hívja fel a felhasználók figyelmét arra a Revolut, hogy rosszindulatú ismeretlenek, vélhetően adathalászat céljával küldhetnek megtévesztő SMS-eket számukra, illetve akár telefonos hívás keretében is megpróbálkozhatnak visszaélésekkel.

Az Origo utána járása alapján, könnyen lehet, hogy a csalók célkeresztjében ott van az a mintegy 250 ezer magyar felhasználó, aki ügyfele a banki és pénzügyi szolgáltatásokat nyújtó fintech cégnek, a Revolutnak. A vállalat az applikációján belül elhelyezett üzenetben tájékoztatja a veszélynek potenciálisan kitett felhasználóit.

IllusztrációForrás: AFP/Science Photo Library/Igor Stevanovic

Eszerint a csalók több mindent is bevetnek az érzékeny adatok megszerzéséért.

  • Előfordulahat, hogy SMS-ben kérik a cég ügyfelét arra, hogy adja meg a szolgáltatások illetve az appliákció használatához kapcsolt, valamelyik, egyedi azonosítást biztosító kódját. A Revolut nyomatékosan felhívja a figyelmet arra, hogy munkavállalói soha semmilyen körülmények között nem kérik az ügyfeleket arra, hogy szöveges üzenetben küldjék el számukra valamelyik jelszavukat illetve PIN-kódjukat.
  • A cég azt is jelzi, hogy információik szerint csalók a nevükben fel is hívnak ügyfeleket, és arra kérik őket, a szolgáltatások használatához kapcsolódóan, telepítsenek bizonyos további applikációkat a telefonjukra. A Revolut nyomatékosan felhívja ügyfelei figyelmét arra, hogy a cégtől - szó szerint ezt írják - "soha senki nem fog telefonálni azért, hogy valamilyen applikáció telepítésére kérjen."

A vállalat kéri, hogy amennyiben valakit ezzel keresnek meg telefonon a nevükben, haladéktalanul szakítsák meg a hívást, és tegyenek bejelentést az alkalmazáson belül található csevegő felületen.