Ennyi ajándékot küldenek vissza az ünnepek után

ajándék karácsony
Couple shopping for Christmas decorations
Vágólapra másolva!
Napjainkban az ünnepi vásárlások idején teljesen átlagos, hogy a fogyasztók az otthoni kanapéról szerzik be az ajándékokat. Az online eladások növekedése azonban együtt jár azzal is, hogy hatalmas mennyiségben küldenek vissza termékeket a vásárlók. Az USA-ban ez ma már 50 milliárd dollárnyi tételt jelent, ami komoly kihívás a kiskereskedőknek.
Vágólapra másolva!

Az amerikai kiskereskedők azzal számolnak, hogy az internetes vásárlók 41,6 milliárd dollárnyi olyan terméket küldenek majd vissza, melyet november és december között szereztek be – írja a CNBC a CBRE és az Optoro kutatása alapján. Ez pedig nem csupán nagyságrendekkel több, mint a tavaly mért 37 milliárd dollár, de új mindenkori csúcsnak számítana.

A szám egyébként úgy jött ki, hogy az internetes vásárlók átlagosan 15-30 százalékos arányban küldik vissza a termékeket.

Ez érezhetően magasabb a fizikai üzletek esetében tapasztalt 13 százalékos aránynál.

A jelentés hangsúlyozta, az összesített visszaküldések száma a kiskereskedelemben folyamatosan 10 százalékkal bővül évente. Idén pedig az amerikai ünnepi szezonban a fizikai üzletek és az online boltok értékesítései várhatóan elérik majd a 100 milliárd dollárt – a tavalyi, valamivel több mint 90 milliárd után.

Tömegével küldik vissza az online vásárolt termékeket az amerikaiak az ünnepek alatt Forrás: Getty Images/iStockphoto/Csondy/

A United Parcel Service mindeközben úgy számol, hogy az idei ünnepi szezonban minden egyes nap több mint 1 millió visszaküldött csomagot kell majd leszállítani. A csúcs pedig január 2-án jöhet 1,9 millió csomaggal. Ez 26 százalékkal lenne több, mint a 2019-es legmagasabb szám.

A kiskereskedelem szereplőinek pedig igen komolyan kell venniük ezt a 41,6 milliárdos számot.

A vállalatoknak ugyanis, sokkal inkább, mint bármikor, tudniuk kell kezelni az e-kereskedelmi visszaküldéseket és a visszafizetéseket.

Az iparág ráadásul minden évben nagyjából 50 milliárd dollárt veszít azzal, hogy a szereplők nem tudják elég hatékonyan kezelni visszaküldéseket – jelezték az Optoro elemzői. Ehhez jön még több mint 10 milliárd dollár értékű „fölösleges szállítás", ami például azt jelenti, hogy a termék teljesen fölösleges utat tesz meg a raktárba.

A vállalatoknak is fejfájást okoznak a visszaküldött termékek Forrás: Getty Images/iStockphoto/PeskyMonkey/Peskymonkey

Emellett az is kiesést jelent a cégeknek, hogy a visszaküldött termékek sokszor túl későn kerülnek vissza a forgalomba. A visszaküldött ruhatermékek például az értékük 20-50 százalékát tudják elveszíteni 8-16 hét alatt. Az elektronikai eszközök pedig minden hónapban 4-8 százalékot veszítenek az értékükből.

Az amerikai Kiskereskedelmi Szövetség (NRF) egyébként úgy számol, hogy

az idei ünnepi kiskereskedelmi eladások 3,8-4,2 százalékos növekedést mutathatnak. Ez összegszerűen 727,9 és 730,7 milliárd dollár körüli értékesítést jelentene.

Az online (és más, nem fizikai boltokból származó) eladások pedig 11-14 százalék körül bővülhetnek idén, ami 162,6-166,9 milliárd dollárt jelentene.