A kaliforniai gyártó egy milliméteres hullámtartományban dolgozó radarkészüléket fejlesztett ki négy adó- és három vevőantennával, mely a jelenlegi szabályok által megengedettnél nagyobb teljesítményszinten működik. A Tesla szerint a milliméteres hullámtartományú radartechnológia előnyösebb más érzékelő rendszerekhez, mint például a kameraalapú vagy az üléshez kapcsolt utasérzékelő rendszerekhez képest.
A radaron alapuló rendszer felismeri az utastérben levő gyermeket, még akkor is, ha be van takarózva, továbbá képes megkülönböztetni a gyermeket és az ülésen hagyott tárgyakat, ezzel csökkentve a hamis riasztások valószínűségét.
Emellett olyan emberi jellegzetességeket is be tud azonosítani, mint például a légzés és a pulzus, melyet a kamerák, vagy az ülésérzékelők nem képesek felismerni.
A készülék abban is az utasok segítségére lehet, hogy attól függően vezérelje a légzsák működését egy esetleges baleset esetén, hogy az ülésben felnőtt vagy gyermek utazik. A cég szerint a rendszerük sokkal hatékonyabban működik, mint a jelenlegi súlyalapú, ülésérzékelős rendszerek. Sőt, azt is pontosabban meg tudja határozni, hogy mikor kell figyelmeztetni az utast a biztonsági öv bekapcsolására.
Az autópályák közlekedésbiztonsági igazgatóságának adatai szerint
az elmúlt két évben évente több mint 50 gyermek halt meg felforrósodott autókban.
Ezek 54 százaléka azért történt, mert a szülő elfeledkezett arról, hogy gyermekét a kocsiban hagyta.
Forrás: Reuters.com