Hétfőn jelentette be az Alibaba Group Holdings, hogy 3,6 milliárd dollárt fektet a Sun Art Retail Group nevű hipermarket üzemeltető vállalatba, tovább növelve a részesedését a cégben.
Ezzel az Alibaba már ellenőrző részesedéshez jut, ami arra utal, hogy az e-kereskedelmi óriás tovább terjeszkedik a felfutó ágban lévő kínai kiskereskedelmi szektorban
– írja a CNBC.
Az Alibaba azonban az üzlettel az online jelenlétét is kiterjesztheti, megtámogatva a Sun Art összesen 481 hipermarketét és 3 közepes méretű szupermarketét Kínában. Ennek most azért van jelentősége, mert a koronavírus-járvány ebben az évben igencsak felértékelte az online kiskereskedelmet.
A mostani üzletet megelőzően az Alibabának 21 százalékos részesedése volt a Sun Artban, de ez most nagyjából 72 százalékosra nő. A növekedés technikailag úgy néz ki, hogy az Alibaba bevásárolja magát az A-RT Retail Holdings nevű vállalatba, amelynek 51 százalékos részesedése van a Sun Artban.
Az Alibaba elnök-vezérigazgatója, Daniel Zhang hangsúlyozta,
ahogy a koronavírus felpörgette a digitalizációt a fogyasztói szektorban és a vállalati működések terén, a Sun Arttal kialakított szorosabb kapcsolat arra szolgál, hogy az Alibaba megerősítse az „Új Kiskereskedelemről" alkotott vízióját.
Ezzel pedig minél több fogyasztónak szeretnének teljesen integrált vásárlói élményt kínálni.