A kisállatokkal összefüggő vásárlások az idei karácsonyi lista élére kerülhetnek – derül ki a Deloitte felméréséből. A vállalat összesen 4000 embert kérdezett meg, és a válaszadók fele nyilatkozott úgy, hogy tervez valamilyen ajándékot venni a kisállatainak.
A megkérdezettek átlagosan 90 dollárt terveznek költeni a kedvenceikre.
Négyből egy ember emellett úgy nyilatkozott, játékokat, dekorációt vagy valamilyen kiegészítőt tervez vásárolni az állatoknak.
A felfutásra pedig a vállalatok is készülnek. A Walmart üzletlánc például úgy számol, hogy az USA-ban összesen több mint 3 millió kisállatágyat fognak értékesíteni, míg egy másik cég, a Chewy ajándékkártyákkal és különböző, „személyre szabott" ajándékokkal készül – beleértve a bögréket vagy a takarókat. Mindazonáltal nem csupán kutyákra vagy macskákra kell gondolni, amikor különleges ajánlatokról van szó. A PetSmart nevű üzlet például mikulásruhát kínál szakállas agámákra.
A kisállatokkal összefüggő piac azonban már a járvány előtt is igen jelentős volt, folyamatos növekedés mellett.
Az iparág teljes globális mérete jelenleg 131 milliárd dolláros, és a Jefferies elemzése szerint évi 7 százalékos növekedés várható a piacon a következő öt évben.
Az egyes országok közül az Egyesült Államok a legnagyobb piac, a maga 53 milliárd dolláros méretével. Ez azonban a következő négy évben elérheti a 64 milliárd dolláros szintet is.
A Jeffereis elemzője, Steph Wissink kiemelte, a trendek alapján az látszik, hogy az Y generáció tagjai egyre későbbre halasztják a gyerekvállalást, és ezzel párhuzamosan egyre többen tartanak kisállatokat. Következésképpen a generációs trendek abba az irányba mutatnak, hogy a kisállatokkal összefüggő piac folyamatosan bővülni fog a következő években.
A Deloitte elemzője hozzátette,
a közösségi média még tovább növeli a kiegészítők és a játékok népszerűségét,
de olyan területek népszerűsége is nő, mint például a kisállatok számára készült organikus ételek.
Miközben a kiskereskedők nagy lelkesedéssel várják a gazdik vásárlási rohamát, egyes cégek már azt látják, hogy el is kezdődött a szezon. Melody Richards, a Walmart Pets alelnöke a CNBC-nek hangsúlyozta, a kisállatokhoz kapcsolódó termékek iránti keresletben egyértelműen érezhető egy szezonális felpattanás az ünnepi időszakban. Hozzátette, már most érzik az ünnepi vásárlás fokozódását.
A szintén különleges termékekkel előálló Target üzletláncnál emellett úgy becsülték,
a boltjaikban vásárlók nagyjából 70 százalékának van háziállata, vagyis ők is lelkesek az ünnepi szezon miatt.
Végül a kisállatoknak szánt ajándékok kapcsán a PetSmart ügyvezető alelnöke, Stacia Andersen fogalmazta meg igen frappánsan a szituáció hangulatát. Mint mondta, nincs is mókásabb megajándékozni egy háziállatot,
hiszen senki nem fogja csalódottan visszavinni a boltba az ajándékot."
Vagyis szinte garantált a jókedv és a siker.