Nem csak a márkahűség, de a márkákba vetett bizalom terén is óriási szakadék tátong az úgynevezett Z generáció és a baby boomer nemzedék között – derül ki egy friss kutatásból. Ez azt jelenti, hogy a vállalatok ma már alig támaszkodhatnak azokra a stratégiákra, melyek a korábbi generációk esetében még beváltak.

Egy friss kutatás nemrég megkísérelte fölmérni, hogy az Egyesült Államokban a Z generáció (az 1990-es évek közepe és a 2000-es évek eleje között születettek), illetve a baby boomer (az 1946 és 1964 között születettek) nemzedék miként viszonyul az egyes márkákhoz. A Morning Consult összesen 16 700 embert kérdezett majdnem 2000 márkáról.

A felmérés érdekessége, hogy a legnagyobb szakadék abban mutatkozott a generációk tagjai között, hogy mennyire bíznak az egyes márkákban – illetve melyek azok a márkák, amelyekben megbíznak.
A fiatalok körében egyértelműen a technológiai szektor uralta a kedvenc márkák sorát. A lista élére olyan nevek kerültek, mint a Google, a Netflix, az Amazon, a YouTube vagy a Playstation. Ami itt kiemelkedő, hogy a bizalom tekintetében gyakorlatilag semmilyen átfedés nincs a Z generáció és a boomer nemzedék között.

A technogiai cégek a legnépszerűbbek a fitalok körébenForrás: AFP/Alain Jocard

Az idősebb vásárlók körében ugyanis a bizalom terén egyértelműen tartolt az állami postaszolgáltat (United States Postal Service, USPS). Ezt szorosan követte a UPS csomagküldő szolgálat, a Hershey édességgyártó, a The Weather Channel tévécsatorna, valamint Cheerios.

A felmérés azonban nem csupán Z generációs és boomer alanyok véleményét vizsgálta, így az is kiderült, hogy a köztük lévő két nemzedék, az X és az Y generáció körében a fenti nevek elég vegyesen jelennek meg a bizalmi rangsorban.

Az X generáció (az 1965 és 1980 között születettek) számára a legmegbízhatóbb márkák között olyan nevek vezettek, mint a USPS, a Google, az Amazon, a Hershey és a PayPal.

A Y generáció (az 1980-as évek elejétől az 1990-es évek közepéig születettek) körében pedig a Google, a UPS, az Amazon, a PayPal, valamint a Netflix került az élre.

Amellett, hogy szinte már közhely, hogy a márkába vetett bizalom a siker egyik kulcsa, a fenti felmérés elég jól mutatja, hogy a legfiatalabb generáció egyre erősebben távolodik el az idősebbektől a márkák megítélésekor. Ezt pedig a cégek sem hagyhatják figyelmen kívül.