A Google kezdi teljesen összemosni a vonalat a reklámok és a valós keresési eredmények között. Jelenleg a kettőt csak egy aprócska AD jelzés segítségével lehet megkülönböztetni, azonban a nem gyakorlott felhasználóknak ez minden bizonnyal komoly nehézségeket fog jelenteni a jövőben.
A Digiday felmérése szerint a változásnak köszönhetően megnőtt azon felhasználók száma, akik rákattintanak valamelyik hirdetésre.
Több újságíró és szakember is arról panaszkodott, hogy ugyan technikailag az AD jelzéssel valóban meg vannak különböztetve a hirdetések, azonban első ránézésre ez a legtöbb felhasználónak nem tűnik fel, így rákattintanak.
Még láthatóbb a különbség, ha összehasonlítjuk a mostanit a 2013-as változattal, amikor még a hirdetések külön színnel voltak kiemelve.
A Google szerint a változásra azért volt szükség, mert így sokkal egységesebb a keresési eredmények dizájnja, a felhasználóknak pedig így egyszerűbbé válik az információszerzés.