A Google-reklámok már keresési eredményként jelennek meg

politics technology science computers Horizontal ILLUSTRATION
A Google neve egy céges ülésen született, és egy elírás is kellett hozzá. A szó eredetileg googolplex akart lenni. Ez a tíz hatványai közül a legnagyobb elnevezett szám. Az ötletet egy diák rosszul írta le, így lett a cég neve Google.
Vágólapra másolva!
A Google az előző héten kezdte el bemutatni az asztali számítógéppel rendelkező felhasználóknak a hirdetések legújabb integrációját, így még nehezebb lesz megkülönböztetni, hogy mi reklám és mi keresési eredmény.
Vágólapra másolva!

A Google kezdi teljesen összemosni a vonalat a reklámok és a valós keresési eredmények között. Jelenleg a kettőt csak egy aprócska AD jelzés segítségével lehet megkülönböztetni, azonban a nem gyakorlott felhasználóknak ez minden bizonnyal komoly nehézségeket fog jelenteni a jövőben.

A Digiday felmérése szerint a változásnak köszönhetően megnőtt azon felhasználók száma, akik rákattintanak valamelyik hirdetésre.

Több újságíró és szakember is arról panaszkodott, hogy ugyan technikailag az AD jelzéssel valóban meg vannak különböztetve a hirdetések, azonban első ránézésre ez a legtöbb felhasználónak nem tűnik fel, így rákattintanak.

illusztráció Forrás: AFP/Alain Jocard

Még láthatóbb a különbség, ha összehasonlítjuk a mostanit a 2013-as változattal, amikor még a hirdetések külön színnel voltak kiemelve.

A Google szerint a változásra azért volt szükség, mert így sokkal egységesebb a keresési eredmények dizájnja, a felhasználóknak pedig így egyszerűbbé válik az információszerzés.