A Barbie babák és az UNO kártyák dobták meg a játékgyártó eredményét

Mattel Barbie
29 January 2019, Bavaria, Nürnberg: During the toy fair's novelties show, Carola will be demonstrating at Mattel's Barbie loves Crayola the possibility of painting doll's clothes with water. Once dry, the garment returns to its original condition and can be repainted. Photo: Daniel Karmann/dpa
Vágólapra másolva!
Az elemzői várakozásoknál jobb lett a Mattel játékgyártó most közzétett negyedéves bevétele. Ahogy ugyanis Észak-Amerikában a járvány miatt sokan kényszerültek otthon maradni, hirtelen új erőre kaptak a Barbie babák és az UNO kártyák eladásai.
Vágólapra másolva!

Nagyjából 4 százalékot emelkedett a Mattel részvénye a csütörtöki tőzsdezárás után, miután az amerikai játékgyártó a vártnál jobb negyedéves eredményeket közölt. A Mattel bruttó eladásai ugyanis Észak-Amerikában 3 százalékkal nőttek az idei második negyedévben.

A megugrást elsősorban a cég ikonikus Barbie babái (és a hozzájuk tartozó kellékek), illetve az UNO kártyák hajtották – kiegészülve a Baby Yoda plüssfigurákkal.

A játékboltok amerikai újranyitása szintén nagy segítség volt a cégnek. A Mattel vezérigazgatója, Ynon Kreiz a Reutersnek úgy nyilatkozott, júniusban már csak a kiskereskedelmi üzletek 4 százaléka volt zárva, ami hatalmas javulást jelentett a március végi 30 százalékhoz képest.

A játékgyártó vezetése emellett azzal számol, hogy a következő hónapokban is erős bevételt produkálnak majd az idei első félévhez képest. Ahogy ugyanis egyre nagyobb az esélye annak, hogy az USA számos régiójában zárva maradnak az iskolák a koronavírus-járvány miatt, úgy nőhet tovább a kereslet a cég termékei iránt.

Ahogy sokan otthon maradtak a járvány miatt, megugrott az USA-ban a Barbie-k népszerűsége is Forrás: AFP/2018 Getty Images/Justin Sullivan

A legendás Barbie babák eladásai egyébként 7 százalékkal emelkedtek az idei első negyedévben, és bruttó 199,3 millió dollárt hoztak a vállalatnak.

Mindazonáltal globálisan már nem volt olyan kedvező a helyzet, mint Észak-Amerikában.

Az egészségügyi válsághelyzet ugyanis nemzetközileg visszafogta a keresletet, aminek eredményeként a Mattel teljes nettó eladásai 15 százalékkal 732,1 millió dollárra csökkentek. Ez viszont még mindig magasabb volt, mint az elemzők által várt 678,5 millió dolláros eredmény.

A cég azonban így is jelentős veszteséggel küzd, amely még nőtt is az egy évvel korábbi szinthez képest. A június 30-án véget ért pénzügyi negyedév ugyanis 109,2 millió dolláros nettó veszteséget hozott, szemben az egy évvel korábban produkált 108 millió dolláros veszteséggel.

Az egy részvényre eső, korrigált bázison a cég 0,26 dolláros veszteséggel zárta a negyedévet, ami viszont kedvezőbb volt, mint az elemzők által várt 0,34 dolláros vesztetés.