A Qantas 2018 tavaszán indította el a nyugat-ausztráliai Perth városát Londonnal közvetlenül összekötő járatait. A Boeing modern, 787 Dreamliner típusú gépeivel teljesített repülések igen népszerűek voltak a utazók körében. Most viszont, a koronavírus-járvány miatt, a hosszú, tízezer kilométernél is nagyobb távolságú utakra tervezett gépek kihasználatlanul állnak, és egyelőre azt sem tudni, Ausztrália mikor nyitja meg a határait a külföldiek előtt.
Ezért a cég úgy döntött, hogy - egy szervezőiroda bevonásával - a gépekkel sétarepüléseket indít az Antarktisz térségébe.
Az élményrepülések kb. 13 órásak lesznek, a gépek természetesen le nem szállnak, hanem hosszú és lassú köröket tesznek majd meg, hogy mindenki megtekinthesse az ablakból a fagyos világ látványosságait.
Ennek megfelelően dolgozták ki a szolgáltatás részleteit: különböző osztályok lesznek a fedélzeten ezeken a repüléseken is, ám például az alacsonyabb áru jegyeknél az utasoknak félúton helyet kell majd cserélniük, hogy mindenki kitekinthessen az ablakon.
Az első repülés Melbourne városából indul, november 15-én, amit majd egy különleges, szilveszter éjjelén teljesített út követ. Akik azon vesznek részt, az Antraktisz fölött repülve koccinthatnak majd az új év kezdetére.
A szervezők a tervek szerint Sydneyből november 22-én repülnek, majd következnek a Perthből és Brisbane-ből indított járatok. Adelaibe-ből pedig egy különleges, Valentin-napi repülésre is foglalhatók már jegyek.
Amik egyébként nem olcsók: legkevesebb 260 ezer forintnak megfelelő összegért érhetők el, de az ablak melletti alacsonyabb oszályú helyekért már 400 ezer forintnyi ausztrál dollárt kell fizetni, a felsőbb osztályokra ennél is jóval többet.
Az utasoknak ugyanakkor nincs szükségük útlevélre, hiszen a gépek nem szállnak le, hanem ugyanoda térnek vissza, ezért az utak belföldinek számítanak. A Covid-19-hez kapcsolódóan viszont legalább testhőmérséklet mérés lesz beszálláskor.
A szervezők közölték:
a repülőgépek a szokottnál jóval alacsonyabban repülnek majd a térségben, de garantáltan tartják a biztonságos magasságot.
Ezt azért hangsúlyozzák, mert 1979-ben egy antarktiszi élményrepülés tragédiával végződött: az Air New Zeland gépe, 257 emberrel a fedélzeten, a Ross-szigeten található Erebus nevű vulkanikus hegynek ütközött, idézi fel az Independent.
Hasonló szolgáltatással egyébként Tajvanon is találkozni, ott a repülés hiányát nehezen viselők kedvéért dolgoztak ki egy különleges programot: