Egyelőre nem tudni, üzletileg sikeres lesz-e a koncepció, az viszont biztos, hogy figyelemre méltó: az ausztrál Qantas légitársaság a leállított brit járatainak gépeivel antarktiszi élményrepüléseket szervez az arra vágyóknak.

A Qantas 2018 tavaszán indította el a nyugat-ausztráliai Perth városát Londonnal közvetlenül összekötő járatait. A Boeing modern, 787 Dreamliner típusú gépeivel teljesített repülések igen népszerűek voltak a utazók körében. Most viszont, a koronavírus-járvány miatt, a hosszú, tízezer kilométernél is nagyobb távolságú utakra tervezett gépek kihasználatlanul állnak, és egyelőre azt sem tudni, Ausztrália mikor nyitja meg a határait a külföldiek előtt.

Ezért a cég úgy döntött, hogy - egy szervezőiroda bevonásával - a gépekkel sétarepüléseket indít az Antarktisz térségébe.

Az élményrepülések kb. 13 órásak lesznek, a gépek természetesen le nem szállnak, hanem hosszú és lassú köröket tesznek majd meg, hogy mindenki megtekinthesse az ablakból a fagyos világ látványosságait.

IllusztrációForrás: AFP/Johan Ordonez

Ennek megfelelően dolgozták ki a szolgáltatás részleteit: különböző osztályok lesznek a fedélzeten ezeken a repüléseken is, ám például az alacsonyabb áru jegyeknél az utasoknak félúton helyet kell majd cserélniük, hogy mindenki kitekinthessen az ablakon.

Az első repülés Melbourne városából indul, november 15-én, amit majd egy különleges, szilveszter éjjelén teljesített út követ. Akik azon vesznek részt, az Antraktisz fölött repülve koccinthatnak majd az új év kezdetére.

A szervezők a tervek szerint Sydneyből november 22-én repülnek, majd következnek a Perthből és Brisbane-ből indított járatok. Adelaibe-ből pedig egy különleges, Valentin-napi repülésre is foglalhatók már jegyek.

Amik egyébként nem olcsók: legkevesebb 260 ezer forintnak megfelelő összegért érhetők el, de az ablak melletti alacsonyabb oszályú helyekért már 400 ezer forintnyi ausztrál dollárt kell fizetni, a felsőbb osztályokra ennél is jóval többet.

Az utasoknak ugyanakkor nincs szükségük útlevélre, hiszen a gépek nem szállnak le, hanem ugyanoda térnek vissza, ezért az utak belföldinek számítanak. A Covid-19-hez kapcsolódóan viszont legalább testhőmérséklet mérés lesz beszálláskor.

A szervezők közölték: a repülőgépek a szokottnál jóval alacsonyabban repülnek majd a térségben, de garantáltan tartják a biztonságos magasságot.

Ezt azért hangsúlyozzák, mert 1979-ben egy antarktiszi élményrepülés tragédiával végződött: az Air New Zeland gépe, 257 emberrel a fedélzeten, a Ross-szigeten található Erebus nevű vulkanikus hegynek ütközött, idézi fel az Independent.

Hasonló szolgáltatással egyébként Tajvanon is találkozni, ott a repülés hiányát nehezen viselők kedvéért dolgoztak ki egy különleges programot:

Ugyanott fog landolni az utasszállító gép három óra után, ahonnan felszállt

Meghökkentő ötlettel készül augusztus 8-ra a tajvani EVA Air. Ez a nap a szigetországban az apák napja, és a cég ennek kapcsán repülős utazást szervez azoknak, akik már nagyon szeretnék újraélni a repülés élményét, de tartanak a külföldre utazástól. Felszáll, majd közel 3 órás repülés után, ugyanoda száll le az EVA Air rendkívül kedvelt, Hello Kitty témájúra festett repülőgépe augusztus 8-án.