A koronavírus járvány miatt a bankokat elárasztották a vállalkozások hitelkérelmei, ezért kénytelenek voltak hatékony megoldással előállni.

A koronavírus járvány miatt az eddiginél jóval több hitelkérelem érkezett be a bankokhoz, főleg a bevételeiktől elesett vállalkozásoktól. Ez rengeteg extra feladatot rótt a dolgozókra, akik többsége távmunkában végezte feladatát. Így kénytelenek voltak tehcnológia segítségért folyamodni, és rengeteg bot-ot fejlesztettek ki. A svájci UBS bank például három napon belül hat botot fejlesztett ki, melyek segítséget nyújtottak a hitelkérelmek feldolgozásában és a hitelellenőrzésekben.

Mi az a bot?
A bot a robot szóból alakult ki. Egy olyan szoftver, amely automatizált feladatokat hajt végre meghatározott algoritmus szerint, interneten keresztül. Jellemzően a botok egyszerű és szerkezetileg ismétlődő feladatokatvégeznek el, sokkal nagyobb hatásfokkal, mint amennyire egy ember képes lenne.

Ezek a gyors és előremutató fejlesztések merőben szembemennek azzal a tendenciával ami az elmúlt két évtizedben volt megfigyelhető a szektorban a technológiai fejlesztés terén. Ezek a botok lehetővé tették a bankok számára, hogy sokkal nagyobb mennyiségű adatot és kérelmet dolgozzannak fel, mint amire korábban képesek voltak.

Így bár nőtt a hitelkérelmek száma, az átfutási időt tartani tudták a korábbi szinten.

Illusztráció.Forrás: AFP/2015 Getty Images/Brian Ach

A Citigroupnál már a járvány előtt is megfigyelhető volt a tendencia, de a Covid-19 felgyorsította a folyamatot. 300 százalékkal nőtt a digitális megnyitott számlák mennyisége az egy évvel korábbihoz képest, míg az online bank vagy applikációs szolgáltatásokat igénybe vevők száma 25 százalékkal.