Megnyílik az új Berlin-Brandenburg repülőtér

Capital Airport BER ECONOMY local authority AIR TRAFFIC BUILDING Geography BER BUILDING SITE Halls Buildings Constructions TOWER AIRPORT FACILITIES Airports Terrain Area from above Outdoor shot Bird's eye view Aerial photograph Overview of the
12 June 2019, Brandenburg, Schönefeld: The main terminal (M) of the capital airport BER in Schönefeld. Construction of the Berlin Brandenburg Capital Airport (BER) "Willy Brandt" began in 2006 and is scheduled to be completed by the end of 2020 at the earliest. Photo: Ralf Hirschberger/dpa-Zentralbild/ZB
Vágólapra másolva!
Október 31-én megnyílik a Berlin-Brandenburg Repülőtér (BER) 1-es terminálja az utazóközönség számára, és megkezdődik a menetrend szerinti járatok átterelése oda a Tegel repülőtérről.
Vágólapra másolva!

A teljes nevén "Berlin Brandenburg Willy Brandt Airport" létesítmény nyolc éves csúszással nyitja meg kapuit. A Brandenburg-i kaputól mintegy 25 kilométerre, délkeleti irányban található repülőteret évente mintegy 40 millió utas kiszolgálására tervezték, ez az utasforgalom nagyjából megfelel a koronavírus-járvány miatti válság előtti szintnek. A központi csarnokban 118 utasfelvételi pult található, valamint több tucat étterem és üzlet áll az utasok rendelkezésére. A földalatti vasúttal Berlin belvárosa mintegy 30 perc alatt elérhető a repülőtérről.

Az alábbi képre kattintva galériában tekintheti meg a repülőtéren az átadás előtti napon készített képeket!

Az új berlin-brandenburgi repülőtér, galéria
Az új berlin-brandenburgi repülőtér, galéria
Az új berlin-brandenburgi repülőtér, galéria
Az új berlin-brandenburgi repülőtér, galéria
Az új berlin-brandenburgi repülőtér, galéria
Az új berlin-brandenburgi repülőtér, galéria
Az új berlin-brandenburgi repülőtér, galéria
Az új berlin-brandenburgi repülőtér, galéria
Az új berlin-brandenburgi repülőtér, galéria
Az új berlin-brandenburgi repülőtér, galéria
Az új berlin-brandenburgi repülőtér, galéria
Az új berlin-brandenburgi repülőtér, galéria
Az új berlin-brandenburgi repülőtér, galéria
Az új berlin-brandenburgi repülőtér, galéria
Az új berlin-brandenburgi repülőtér, galéria
Az új berlin-brandenburgi repülőtér, galéria
Az új berlin-brandenburgi repülőtér, galéria
Az új berlin-brandenburgi repülőtér, galéria
Az új berlin-brandenburgi repülőtér, galéria
Az új berlin-brandenburgi repülőtér, galéria
Az új berlin-brandenburgi repülőtér, galéria
Az új berlin-brandenburgi repülőtér, galéria
Az új berlin-brandenburgi repülőtér, galéria
Az új berlin-brandenburgi repülőtér, galéria
Az új berlin-brandenburgi repülőtér, galéria
Az új berlin-brandenburgi repülőtér, galéria
Az új berlin-brandenburgi repülőtér, galéria
Az új berlin-brandenburgi repülőtér, galéria
Az új berlin-brandenburgi repülőtér, galéria
Az új berlin-brandenburgi repülőtér, galéria
Az új berlin-brandenburgi repülőtér, galéria
Az új berlin-brandenburgi repülőtér, galéria
Az új berlin-brandenburgi repülőtér, galéria
Az új berlin-brandenburgi repülőtér, galéria
Az új berlin-brandenburgi repülőtér, galéria
Az új berlin-brandenburgi repülőtér, galéria
Az új berlin-brandenburgi repülőtér, galéria
Az új berlin-brandenburgi repülőtér, galéria
Az új berlin-brandenburgi repülőtér, galéria
Az új berlin-brandenburgi repülőtér, galéria
Az új berlin-brandenburgi repülőtér, galéria
Az új berlin-brandenburgi repülőtér, galéria
Az új berlin-brandenburgi repülőtér, galéria
Az új berlin-brandenburgi repülőtér, galéria
Az új berlin-brandenburgi repülőtér, galéria

A járvány miatt erősen megcsappant utazószám miatt egyelőre nem terveznek újabb terminált nyitni.

Az 1-es terminálon október 31-én megkezdődik az első érkező gépek fogadása, de a tervek szerint már november 7-től teljesen átveszi a Tegel menetrendszerinti forgalmát a BER.

A BER-ről viszont október 31-én még nem indítanak járatokat, az autóval érkezőket a két létesítmény között közlekedő transzferbuszok segítik.

A BER az elmúlt évtizedek egyik legnagyobb, rengeteg vitától és korrupciós ügytől övezett németországi beruházása. Jelentősége azért is nagy, mert Berlin a légi közlekedés szempontjából egyébként fontos, de másodlagos piacnak számított a hosszabb nemzetközi útvonalakon - ezeket ugyanis általában Frankfurtból vagy Münchenből repülték a légitársaságok. Ugyanakkor az elszálló költségek és a folyamatos határidő-csúszások kiatt az egyik legtöbb kritikát kapó németországi fejlesztéssé vált.

A BER költsége az eredeti terveket jócskán túllépve, 6 milliárd eurónál (több mint 2100 milliárd forint) állt meg

-írja a Bloomberg.

Az építkezés még 2006-ban indult, annak történetéről, a felmerült problémákról az Origo az alábbi cikkében írt:

Megnyílik Európa méregdrága szellemrepülőtere

Most már biztos, hogy ősszel megnyitják az új berlini központi repülőteret: a Lufthansa foglalási rendszerében november 8-a után már Berlin-Brandenburg (BER) szerepel helyszínként - írja a Magyar Nemzet. Az elátkozott légikikötő 2011 ősze óta áll üresen, a vasútállomásra üres vonatok érkeznek.