Kína a luxustermékek legnagyobb felvevőpiaca lehet öt év múlva

Giorgio Armani, Divattervező
--FILE--A pedestrian walks past a fashion boutique of Giorgio Armani in Chongqing, China, 14 January 2017. China's recent recovery in luxury spending may boost sales of department-store operators and high-end retailers in the country, according to global ratings agency Fitch. Reports from international brands such as Coach, Swatch and LVMH suggest luxury spending in China is beginning to pick up after a few difficult years caused by China's anti-corruption campaign and weak consumer sentiment, according to Fitch.
Vágólapra másolva!
Kína lehet a luxustermékek legnagyobb felvevőpiaca öt év múlva - áll a Bain & Company tanácsadó cég és az Alibaba Csoporthoz tartozó Tmall e-kereskedelmi platform közös jelentésében.
Vágólapra másolva!

A pandémia miatti gyenge évkezdet ellenére az idén a luxustermékek értékesítése 48 százalékkal, mintegy 346 milliárd jüanra (53 milliárd dollár) nő az ázsiai országban.

Kína ezzel mintegy megkétszerezte, a tavalyi 11 százalékról 20 százalékra növelte részesedését a luxustermékek globális piacán.

A jelentés szerint Kínában a luxustermékek iránti keresletnövekedésért az Y generáció (az 1984 és 1994 között), valamint a Z generáció (a 1995 és 2009 között születettek) a felelős.

A Giorgio Armani egyik üzlete Kínában a járvány előtt Forrás: AFP/Imaginechina/He Lili

A Bain egy korábbi jelentése szerint hat év növekedés után az idén 23 százalékkal, 217 milliárd dollárra eshet a luxustermékek globális eladása a koronavírus-járvány miatt.

Amennyiben beigazolódik a várakozás, akkor az idei lesz az első csökkenés az ágazatban 2009 óta, amikor az értékesítés 9 százalékkal esett, de a következő évben már jelentős növekedés következett be.

A Bain azzal számol továbbá, hogy a luxustermékek gyártóinak nyeresége az idén 60 százalékkal zuhan, és jövőre ennek csupán a felét sikerül visszanyerniük.