Sivatagi napenergiával készült alumíniumot használ a BMW
![BMW X3 Assembly Factory In Jakarta Indonesia ECONOMY BMW BMW X3 Assembly Factory people gaya motor Jakarta motor vehicle factory CAR automotive design mass production INDUSTRY automobile repair shop machine engineering ASSEMBLY LINE](https://cdn.origo.hu/2023/12/RmkJfRiJaAA4LGjn2B_jtMefl5QNT4Ho0sIf0rMYjb8/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2U0NzJkNmQ5MjcyMTRjNDVhMjc5Y2YyOTE0YjRiMDdh.webp)
A BMW friss bejelentése szerint az autógyártó szerződik az Emirates Global Aluminium (EGA) nevű, Egyesült Arab Emírségekben működő vállalattal, amely idén 43.000 tonna alumíniumot szállít a BMW-nek – írja a CNBC.
A német gyártó hangsúlyozta, az EGA volt a piacon az első olyan szereplő, amely napenergiát kezdett használni a kereskedelmi célú alumíniumgyártáshoz.
A fémgyártáshoz felhasznált napenergia egyébként a Mohammed Bin Rashid Al Maktoum nevű napelem-parkból érkezik, amely a Dubajtól délre fekvő sivatagban kap helyet. Az így legyártott fémet aztán a BMW németországi gyárában használják majd föl. A BMW közlése szerint az EGA-tól érkező alumínium a landshuti gyár éves szükségletének majdnem felét fedezni tudja.
A kedden bejelentett üzlet egy hosszabb távú stratégia része az autógyártó számára. A BMW jelezte, a megújulókkal termelt alumínium felhasználása 2030-ra durván 2,5 millió tonnával csökkentheti a szén-dioxid-kibocsátást.
A BMW mindeközben beállt azon cégek sorába, melyek igyekeznek lépést tartani az elektromos autók terjedésével.
Mindazonáltal a vállalatnál is hangsúlyozták, hogy bár az elektromos autók a felhasználó oldalon kétségkívül csökkentik a szennyezést, a termelési oldalon ez még nem teljesen megoldott.
Az elektromos modellek esetében ugyanis az akkumulátor-gyártás rendkívül energia-intenzív, vagyis ezen még bőven van dolguk a gyártóknak.