Nagy-Britanniáé az elektromos autók második legnagyobb európai piaca

Electricity for electric cars from lanterns ECONOMY energy TRAFFIC CAR E-car ELECTRIC VEHICLE E-Mobility Electric mobility Mobility ELECTRONICS Charging station Shop network LANTERN
26 February 2020, Lower Saxony, Langenhagen: Jan Schröder from Enercity connects a Renault electric car to a new charging station that has been integrated into a street lamp. To expand the charging infrastructure for electric cars, the energy supplier Enercity and the city of Langenhagen are presenting the project of a lantern charging station. Photo: Julian Stratenschulte/dpa
Vágólapra másolva!
Nagy-Britannia megelőzte Franciaországot, és ezzel Európa második legnagyobb piaca lett az elektromos autók terén az idei első negyedévben. A szigetországban ugyanis nagyon erősen nő a kereslet a környezetkímélő járművek iránt.
Vágólapra másolva!

Az idei első három hónapban összesen 31.800 darab elektromos autót adtak el az Egyesült Királyságban, szemben a Franciaországban regisztrált 30.500 darabbal – írja a The Guardian.

Az elektromos autók eladásai egyébként 2020 elején lódultak meg, amikor az új károsanyag-kibocsátási szabályok miatt a gyártóknak is egyre lendületesebben kellett átállniuk az új modellekre.

A szigetországban a teljes autóeladások 7,5 százalékát tették ki az elektromos járművek az első negyedévben, ami majdnem duplája a tavaly ugyanekkor mért piaci részesedésnek.

Noha a koronavírus-járvány általában visszafogta a fogyasztói aktivitást is, a 2020-as év volt az első, amikor az európai vásárlók több mint félmillió elektromos autót vettek. Az idei évben pedig várhatóan összejön az egymilliós álomhatár is, noha 2024-re a tisztán elektromos modellek összesített piaci részesedése még mindig csak a tizede lehet a teljes autóeladásoknak.

Egyre népszerűbbek Európában az elektromos autók Forrás: dpa Picture-Alliance via AFP/Patrick Pleul

Európa éllovasa azonban még mindig Németország, mégpedig igen nagy fölénnyel. Az országban az első negyedévben 64.700 elektromos modellt értékesítettek, köszönhetően a német kormány jelentős iparági támogatásának.

Vannak azonban a kontinensen további érdekes eredményeket felmutató országok is: ilyen például Norvégia, ahol tavaly már több elektromos autót adtak el, mint fosszilis tüzelőanyaggal működőt.

Itt szintén a jelentős állami támogatások hajtották a piacot.

Az elemzők szerint Nagy-Britannia tartósan a második helyen állhat az európai piacon, azonban számos sofőrnek gondot jelent a töltőhálózat elégtelensége. Egy kutatás szerint például a britek 78 százaléka szerint nem megfelelő az ország infrastruktúrája, ami jelentősen felülmúlta az ugyanígy válaszolók 65 százalékos európai átlagát.

Emellett az árak továbbra is komoly hátráltató tényezőt jelentenek, az elektromos autók ugyanis még mindig jóval drágábbak, mint a hagyományos járművek. A szakemberek szerint viszont ez a következő időszakban folyamatosan változik majd, tehát az árkülönbségek csökkenésével még népszerűbbek lehetnek az elektromos modellek.