Nagyon régi bankreklám juthat eszünkbe, amelyben egy ügyfél okostelefonnal a kezében a járókelőket kérdezi, hogy merre található a legközelebbi bankfiók, mire az egyik járókelő a szemére veti, hogy ott van a kezében az egész bankfiók az okostelefonján, miért nem használja. A reklám bár évekkel ezelőtti, de ma sem lehetünk biztosak abban, hogy bankunk mobilappja valóban megkönnyíti a mindennapjainkat és elintézhetünk vele mindent - vezetik fel elemzésüket a szerkesztők.
Pedig ma már tényleg lehetne mindent mobilról intézni. Ennek ellenére, a 10 legnagyobb hazai pénzintézet (Budapest Bank, CIB Bank, Erste Bank, K&H Bank, MKB Bank, OTP Bank, Raiffeisen Bank, Sberbank, Takarékbank, UniCredit Bank) mobilapplikációit összehasonlító BiztosDöntés.hu szolgáltatási kalkulátora alapján kijelenthető: 250 szolgáltatási szempontból mindössze három az, ami minden mobilapplikációban biztosan elérhető.
Ezek: az egyenleglekérdezés, a számlatörténet és az eseti átutalás az azonnali fizetési rendszeren keresztül.
A bankok néhol szellemesen oldották meg ezeket, az OTP egyenleglekérdezés például belépés nélkül is elérhető a mobilalkalmazással.
Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu alapítója és szakértője, aki szerint a legtöbb fiatal már a szolgáltatások alapján hasonlítja össze a bankszámlákat elmondta:
Mit ér például egy bankszámla, ha havi 200 forinttal olcsóbb, de valami olyanért rendszeresen be kell menni a bankfiókba, amit mobilról 2 perc alatt is el lehetne intézni? Éppen ezért szerintem már nem egy árösszehasonlító kalkulátor fogja a legtöbb segítséget adni, hanem egy olyan, ami figyelembe veszi, milyen kényelmi funkcióra van szüksége az ügyfélnek."
A portál szakértői 250 szolgáltatástípust megkülönböztetve rendszeresen áttekintik a hazai mobilappok kínálatát, figyelik a fejlesztéseket és beszámolnak róluk. A legfrissebb elemzésben a közel 50 legfontosabb elvárt digitális banki szolgáltatás alapján vizsgálták meg az applikációkat és azok felhasználói értékelését.
Az alkalmazásáruházak értékeléseit vizsgálva arra jutottak a BiztosDöntés.hu szakértői, hogy olyan app is akad, ahol a bank inkább letiltotta az alkalmazásboltban, hogy az előnytelen értékelések nyilvánosan látszódjanak, de olyan is létezik, amelyik nyíltan felvállalja, hogy több mint 900 ügyfele átlagosan 2 csillag alá értékelte az eddigi mobilapplikációs erőfeszítéseit az 5-ös skálán.
A kalkulátorban egyébként beállítható egyszerre több kívánt banki szolgáltatás is, azonban ekkor már drasztikusan csökken a lista. Ha például ingyenes push üzeneteket szeretnénk kapni a tranzakciókról a drága SMS-ek helyett, és szeretnénk kártyalimiteket állítani, illetve sárga csekket is befizetnénk, akkor már csak 3 bank marad talpon a 10-ből.