Ebben az autómárkában bíznak a legjobban az amerikaiak

Ram
Vágólapra másolva!
Nemrég adták ki azt a jelentést, amely megvizsgálta, mely amerikai autómárkák modelljeivel van a legkevesebb problémájuk az autósoknak. Ez pedig piaci szempontból is fontos, hiszen olyan tényezőről van szó, ami nagyban befolyásolja a fogyasztók választását autóvásárláskor.
Vágólapra másolva!

A J.D. Power az autóipari kutatás egyik legfontosabb szervezete, és nemrég adták ki 2021-es amerikai minőségi jelentésüket. Ebben azt összesítik, hogy mely autómárkákkal volt a legkevesebb és a legtöbb probléma, az autósok beszámolója alapján – 100 autóra vetítve.

A jelentés azért is fontos, mert az egyes márkák modelljeinél felmerülő problémák nagyban befolyásolják a vásárlói preferenciákat – írja a 24/7 Wall St.

Az idei jelentés megállapította, hogy az autótulajdonosoknak legtöbbször az úgynevezett infotainment rendszerekkel gyűlt meg a bajuk.

Ezek szabályozzák például a műholdas rádiókat vagy bizonyos biztonsági szolgáltatásokat is. Számos autós panaszkodott arra, hogy a rendszerek szükségtelenül bonyolultak, ami jelentősen megnehezíti a használatukat. Olyannyira, hogy a kutatók által megkérdezett újautó tulajdonosok 25 százaléka jelezte: gondja volt ezekkel a rendszerekkel.

A másik központi problémát az okostelefonok autókhoz való kapcsolódása jelentette, ami egyre fontosabb kérdés, tekintve, hogy ma már szinte minden autósnak van okostelefonja.

A Stellantis márkáival volt a legkevesebb problémájuk az amerikai autósoknak Forrás: AFP/Jeff Kowalsky

Ha pedig az egyes márkákat tekintjük a 100 autóra eső problémák alapján, akkor a győztes a Ram volt, a Stellantis pickup márkája. Az pedig, hogy egy pickup márka lett a győztes, azért is lényeges, mert az USA-ban ez a típus vezeti az eladási listákat. Az eladások élén olyan márkák állnak, mint a Ram, a Ford F-szériája vagy a Chevy Silverado.

A Ram esetében 128 problémát mértek 100 autóra, míg a második helyre befutó Dodge-nál (szintén a Stellantis alá tartozó márka) 139 problémát számoltak össze.

Mindeközben a lista utolsó helyére a Chrysler futott be, 251-es mutatóval, de az utolsók között volt az Audi (240), valamint a Volkswagen (213) is.

A jelentés egyik érdekessége, hogy a luxusautók kifejezetten gyengén szerepeltek.

Mindössze két olyan luxusmárka volt, amely az iparági átlagproblémánál (162) jobban teljesített.

Az egyik a Lexus (144), a másik pedig a Genesis (148). Előbbi a Toyota, utóbbi a Hyundai márkája.

A luxusmárkák esetében a jelentés kiemeli, hogy ezek valószínűleg azért okoznak gondokat az autósoknak, mert többségük egyre összetettebb technológiával szereli fel az autóit, amelyek kezelése gyakran kihívást jelent a sofőröknek.