Így vásárolt Karády, Gábor Zsa Zsa és Sissi

karády katalin
Vágólapra másolva!
A „shoppingolás" nem újkeletű, a szépség iránti vágy egyidős az emberiséggel. Az idei utolsó JOY-napokhoz közeledve a magazin Budai Lotti írónő, a divat történetének kutatója segítségével mutatja be, hogy a régi korok híres magyar asszonyai, hogyan viszonyultak a vásárláshoz és mi volt a gyengéjük a divatbanés a szépségápolásban.
Vágólapra másolva!

Karády, a New York-i kalapkirálynő

Karády Katalin stílusát tízezrek utánozták, a filmcsillag a hollywoodi sztárokéhoz hasonló imázst épített ki magának.

Emigrációba kényszerülve Karády Sao Paoloban divat-, New Yorkban kalapüzletet nyitott,

utóbbiban még a first lady, Nancy Reagen is vásárolt. A sztárnak nem esett nehezére, hogy beálljon a pultba.

– mondta Karády Katalin.

Karády Katalin Forrás: Wikipédia

Sissi, az extrém testápolók úttörője

Erzsébet osztrák császárné és magyar királyné, vagyis Sissi sok energiát fektetett szépsége ápolásába. 1 méter 70 centi hosszú

hajkoronáját konyakos samponnal mosta, bőrét pedig friss borjúhús pakolással frissítette fel.

A frizura elkészítés napi 2-3 órát vett igénybe. Azt, hogy mennyi idejét vette el a tevékenység, jól jellemzi alábbi mondata:

Sissi Forrás: Joy magazin

Szendrey Júlia, a bátor divatlázadó

Petőfi Sándor özvegye, Szendrey Júlia költő volt

az egyik első magyar nő, aki társaságban nadrágot viselt, rövidre vágatta a haját, sőt szivarozott is.

Kortársai eltérően nyilatkoztak róla, ma már elismerés illeti bátorságáért. Kortársa, a Szendrey Júliával gyakran kritikus Vachott Sándorné így nyilatkozott róla: „Petőfiné szerette öltözeteiben is a feltűnőt, s eszményképe a nők között Sand György lévén, a nagy francia írónő mintája szerint, első teendője volt férjhez menetele után, szép gazdag barna haját köröskörül levágatni" – írta az özvegyről emlékirataiban.

Szendrey Júlia és Petőfi Sándor Forrás: Wikipedia

Gábor Zsa Zsa, az első celebmarketinges

Magyar volt az első celeb a világon, aki a saját nevével ellátott kozmetikai termékeket dobott piacra. Gábor Zsazsa a 60-as évek végén mutatta be a Zsa Zsa Ltd. termékcsaládot, amelyek között volt rúzs, púder, valamint az újdonságnak számító szemöldökspirál, vagy épp a biciklis ülésre szerelhető sminkkészlet.

Az egykori magyar szépségkirálynő azzal reklámozta a termékeit, hogy azok régi magyar családi recept szerint készültek.

Zsazsa nemcsak árulta, vásárolta is a divattermékeket.

– mondta arról, hogy miért fontos számára a kiváló megjelenés.

Aragóniai Beatrix, a gasztro újító

Mátyás király felesége divatcikkek helyett ételeket rendelt, akarva akaratlanul is megújítva ezzel a magyar gasztronómiát.

A nápolyi származású Aragóniai Beatrix honosította meg nálunk a villa használatát,

emellett pedig a hagymát, a fokhagymát és a szelídgesztenyét is ő hozta be. Gyakran nővérét kérte meg, hogy küldjön finomságokat, amelyeket Mátyás is díjazott.

– írta egyszer nővérének, utalva arra, hogy a csomagok a király tetszését is elnyerték.