Beindította a magyar márkák nemzetközi eladásait a Budapest Central European FashionWeek

Vágólapra másolva!
A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) idén a négy nemzetközi divathetet megelőzve – Milánó, London, Párizs és New York előtt - mutatta be több mint 30 magyar és régiós tervező legújabb kollekciójának limitált válogatását a Budapest Central European FashionWeek-en. Az előrehozott időpont hátterében stratégiai döntés állt, melynek köszönhetően a magyar márkák versenyelőnybe kerültek a nagykereskedelmi értékesítési lehetőségeik terén. A három napon át tartó divatbemutatókat a vírushelyzet miatt csökkentett létszámmal tartották meg, melyeken keresztül 2.500 vendég, köztük nagykereskedők, hazai és nemzetközi újságírók, valamint véleményvezérek ismerhették meg a 2022/23-as őszi-téli darabokat a főváros ikonikus helyszínein. Ezentúl az online sugárzásnak köszönhetően volt olyan show, melyet több mint 150.000 néző követett a közösségi média csatornákon keresztül élőben, olvasható az MDDÜ közleményében. 
Vágólapra másolva!

A Magyar Divat & Design Ügynökség által kilencedik alkalommal megvalósított Budapest Central European FashionWeek

egy teljes héten át várta a divat iránt érdeklődő közönséget január 31. és február 6. között.

A rendezvény igazi divatvárossá változtatta Budapestet, melynek köszönhetően egymást érték az izgalmas tematikus programok. A divatbemutatók már pénteken elkezdődtek a Királyi Lovarda épületében, majd szombaton és vasárnap a Szépművészeti Múzeumban ismerhették meg a nagykereskedők, az újságírók, valamint a divatipari szakemberek a kortárs divatmárkák 2022/23-as őszi-téli darabjait.

Fashion Week kollekciói (részlet) Forrás: MDDÜ

Úgy gondolom az ilyen rendezvények kiváló lehetőséget adnak a divat és a turizmus meglévő kapcsolódásainak tudatos kiaknázására, illetve a magyar turisztikai vonzerő fejlesztésére" - emelte ki Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatója.

„Az idei BCEFW Pre-FallCollection számos korábbi célkitűzésünkhöz járult hozzá, így régi vágyunk teljesült a mostani divathéttel. Közel egy hónappal korábbra hoztuk az eseményt, mely hatalmas kihívást jelentett a tervezőink számára, hogy időben elkészüljenek az új kollekciókkal, viszont nagyon büszkék vagyunk rá, hogy sikerrel vették az akadályt.

Ez hatalmas versenyelőny a márkáknak, mely teljesen új gondolkodásmódot kívánt meg tőlük" – tette hozzá Forintos-Szűcs Anita, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgató-helyettese.

Az Ügynökség idén számos lehetőséget biztosított a tervezőknek, így a ruhamárkák mellett különféle kiegészítőket és ékszereket tervező brandek is bemutathatták alkotásaikat. A Fashion Street-en található Deák Palotában kiemelt kísérőprogramként öt, míg – a bemutatók helyszíneként is ismert – Szépművészeti Múzeumban hét hazai márka kiállítása volt megtekinthető.

A 21 – köztük 19 magyar és 2 lengyel – divatbemutatót élőben 2.500 látogató követte, köztük a nemzetközi sajtó neves képviselői közül az olasz, ukrán és lengyel Vogue,

valamint a lengyel és szerb ELLE munkatársai, illetve olyan híres véleményvezérek, mint DoinaCiobanu vagy Richard Biedul. Számos viszonteladó nézte a helyszínen a bemutatókat Oroszországtól Olaszországig, akikkel a tervezők a kollekciók bemutatása után személyesen is egyeztethettek és a megrendelésekről tárgyalhattak.

Az idei divathét Forrás: MDDÜ

A sideeventek eközben a fővárost töltötték meg a divatprogramokkal:

kerekasztal-beszélgetések, showroom látogatások, workshopok és egyéb izgalmas események sora várta az érdeklődőket.

A bemutatók iránt nemcsak a szakemberek érdeklődtek, hanem a divatrajongók a kísérőrendezvények mellett a catwalk show-kat is szívesen látogatták.

A jegyértékesítésből befolyt közel egymillió forintot az Ügynökség idén is az Ökumenikus Segélyszervezet számára ajánlotta fel.

Az MDDÜ emellett törekedett arra is, hogy a jövő divatipari reménységei, vagyis a szakoktatásban és felsőoktatásban résztvevő diákok, hallgatók is részei legyenek az eseménynek. Összesen közel 100 tanuló és tanár érkezett a különböző intézményekből, akik első kézből szerezhettek szakmai élményeket. A BCEFW iránti érdeklődés az online térben is megmutatkozott, ahol a legújabb trendek iránt érdeklődők a BCEFW hivatalos Facebook oldalán, illetve TikTok csatornáján követhették az eseményeket. A catwalk show-król, illetve az esemény izgalmas pillanatairól készült felvételek hatalmas sikert arattak: a legtöbb bemutató nézettsége 100 ezer fölötti volt, egyes show-kat pedig 150 ezren néztek élőben a TikTok felületén.

A nézősorok mellett a kifutókon is sorra jelentek meg a nagy nevek:

a show-k keretében láthatta a közönség a korábban komoly modellkarriert felépítő Epres Pannit, illetve olyan magyar hírességeket, mint Verrasztó Evelyn, úszónő vagy Wolf Kati, énekesnő.

A szervezők emellett kiemelt figyelmet fordítottak a diverzivitásraés a pozitív testkép hangsúlyozására is. Az idei bemutatók további különlegességet is tartogattak, több márka számára jelentett jubileumi megjelenést a BCEFW. Volt olyan márka, aki tizedik, míg más a huszonötödik évfordulóját ünnepelte az eseményen.

Az Ügynökség az új technológiai megoldásokat a BCEFW-vel kapcsolatban már második alkalommal aknázta ki, hiszen a Metaverzum digitális világában egy virtuálisan felépített üzlettel kínált vásárlási élményt az érdeklődők számára. A magyar kortárs darabok itt egy kattintással közvetlenül elérhetővé és megvásárolhatóvá váltak a Budapest SelectConceptStore oldalán.