A március közepén összesített adatok alapján a Volkswagen megőrizte a vezető helyét az európai autógyártók körében, a piaci érték alapján. A német óriás értéke 103,3 milliárd dollár volt, ami nagyjából 40 milliárdos veszteséget jelentett a 2021. novemberi értékhez képest.
A Volkswagen azonban még így is 10 milliárd dollárral növelni tudta az előnyét a második helyen álló Mercedes-Benz ellenében.
Utóbbi értéke 73,2 milliárd dollár volt.
Miként a Statista alábbi ábráján is látszik, a lista élvonalát uralják a német gyártók. A bronzérmes a BMW lett 54,2 milliárd dollárral.
A Volkswagen éves jelentése alapján a vállalat nemcsak megduplázta a profitját (elérve a 20 milliárd dollárt), de különösen jól teljesített az elektromos járművek területén végrehajtott fejlesztésekkel.
Jelenleg a német társaság Európa legnagyobb értékesítője az elektromos autók területén, és még az USA-ban is a második helyen áll a Tesla mögött.
A toplista legújabb szereplője a svéd Volvo, amely tavaly októberben lépett tőzsdére, és március közepén 19,2 milliárd dolláros értékkel bírt, amivel a hetedik helyen állt.
Az élbolyban található még a hollandiai székhelyű Stellantis (48,5 milliárd dollár), az olasz Ferrari (35,8 milliárd dollár), a német Porsche (26,1 milliárd dollár), valamint a brit Arrival (2,2 milliárd dollár).
Az autópiac egészét tekintve egyébként Kína állt az élen, 2021-ben, mintegy 21 millió regisztrált személyautóval.
A második helyre az USA került 15 millióval, míg a harmadik az európai piac volt, durván 12 millió újautó-regisztrációval.
A beszállítói láncok akadozásai és az esetleges gyártási és értékesítési fennakadások azonban a következő hónapokban módosíthatják az autópiac vezető szereplőinek pozícióit és részvényárfolyamait. Vagyis nem kizárt, hogy a közeljövőben akár a fenti listán is változások következnek be.