Az IKEA Dániában összeállt a World Wildlife Funddal (WWF), és egy közös projekt keretében újragondolták a híres svéd húsgolyókat.
A bútorgyártó ugyanis most „maggolyókat" kínál a vásárlóinak, melyeket nem az embereknek, hanem a rovaroknak szánnak
– írja a Hypebeast.
A földből, sárból, valamint vadvirágok magjaiból készült különleges golyókat a vásárlók elültethetik, és olyan vadnövényeket nevelhetnek, mint a kamilla vagy a konkoly.
A kampány célja, hogy felhívja a figyelmet a veszélyeztetett rovarok védelmére, illetve a biodiverzitás fontosságára – mondta a dán IKEA kommunikációs vezetője, Christian Mourox.
A „maggolyó" kampány részeként a vásárlók egy otthoni útmutatót is kapnak, mivel
a cég azt tanácsolja, hogy a vevők hagyják egy cserépben vagy a kertben kinőni a növényeket,
hogy azok „lakomaként szolgáljanak az éhes rovarok számára".