Internetes könyvesboltként indult, de már a világ könyvpiacát uralja az Amazon

cég, logo, logó, brand, cégek, logok, logók, vállalat, vállalatok
Nov 22, 2019 Palo Alto / CA / USA - Close up of Amazon logo and Smile symbol at one of their corporate offices located in Silicon Valley, San Francisco bay area
Vágólapra másolva!
Egyre nagyobb nehézségek elé állította a hagyományos könyvesboltokat az Amazon felemelkedése az elmúlt években. A friss adatok alapján pedig úgy tűnik, az amerikai óriás vezető könyvpiaci szerepe most már az egész világra kiterjed.
Vágólapra másolva!

Globálisan is uralja a könyveladásokat az Amazon e-kereskedelmi óriás. Az amerikai vállalat szolgáltatása pedig egyre nehezebb helyzetbe hozza a hagyományos könyvesboltokat,

melyeknek sok esetben be is kell zárniuk az Amazon dominanciája miatt.

A Statista globális fogyasztói felméréséből az is kiderül, mely ország fogyasztói használják leginkább az Amazont könyvvásárlásra. A felmérés júniusban készült, 800-3000 válaszadóval, különböző országokból, a 16-64 éves korcsoportban.

A kutatás alapján az Egyesült Királyság vezeti a nemzetközi rangsort.

Itt a válaszadók 71 százaléka nyilatkozta, hogy az elmúlt 12 hónapban vásárolt könyvet az Amazonról.

Ezekben az országokban vásároltak a fogyasztók a legnagyobb arányban könyveket az Amazonról, az elmúlt 12 hónapban Forrás: Statista

A második helyen az Egyesült Államok áll, 67 százalékkal, míg a harmadik helyre Olaszország került, 66 százalékkal. A toplistán található még Németország (62 százalék), Spanyolország (59 százalék), Ausztria (56 százalék), Franciaország (53 százalék), valamint Svájc (33 százalék).

A felmérésből az is kiderül, hogy

az Amazon online versenytársai elsősorban Európában tudják megszorongatni az amerikai óriást az online könyvpiacon.

Jelentősebb kihívónak számít például a Thalia Ausztriában és az Ex Libris Svájcban.