Rekordot döntött idén az amerikai Fekete Péntek, ahogy az amerikai fogyasztók online vásárlásai elérték a 9,12 milliárd dolláros szintet – írja a CNBC az Adobe összesítése alapján.
A hálaadást követő napon az online értékesítések 2,3 százalékkal nőttek a tavalyi Fekete Péntekhez képest.
Ehhez nagyban hozzájárultak az elektronikai cikkek, mivel ezek eladásai 221 százalékkal voltak magasabbak egy átlagos októberi naphoz képest. A játékok és a sportszerek szintén népszerűek voltak, ezeknél 285, illetve 218 százalékos volt a növekedés.
Sok fogyasztó vett igénybe rugalmas fizetési megoldásokat. Az úgynevezett „vásárolj most, fizess később" (BNPL) megoldások igénybevétele 78 százalékkal haladta meg a megelőző héten mért szintet.
Az Adobe összesítése szerint az idei év legkeresettebb termékei közé tartoztak a játékkonzolok, a drónok, az Apple MacBookok, illetve olyan játékok, mint Fortnite, a Roblox vagy a Funko Pop.
A Fekete Péntek vásárlói a mobilfizetések terén is rekordot döntöttek. A mobileszközön bonyolított online vásárlások 48 százaléka okostelefonon történt, ami 44 százalékos növekedés volt a tavalyi évhez képest.
A hálaadás napja szintén minden idők legmagasabb internetes bolti forgalmát hozta az USA-ban. Az ünnepnapon az amerikaiak 5,29 milliárd dollárért vásároltak online, ami 2,9 százalékos bővülés volt 2021-hez képest.
Összevetésként: egy átlagos napon az amerikai kiskereskedelem online forgalma 2-3 milliárd dollár között mozog.
Az amerikai üzletek (és az egész amerikai gazdaság) számára is ígéretesek lehetnek a fenti mutatók. Különösen, hogy az olyan nagy üzletláncok, mint a Target vagy a Macy's október végén és november elején az eladások visszaeséséről számoltak be. Ennek oka, hogy az amerikai fogyasztók hangulata romlott az elmúlt hónapban, az infláció pedig négy évtizedes csúcs közelében mozog.
Bár a Fekete Péntek hivatalosan csak egy napig tartott, az Adobe jelentése szerint a vásárlási aktivitás a hétvégén is erős maradt. Az előzetes adatok szerint szombaton 4,52 milliárdos, vasárnap pedig 4,99 milliárd dolláros volt az online kiskereskedelmi forgalom.
Ez pedig arra utal, hogy igen erős lehet a Fekete Pénteket követő, úgynevezett Kiberhétfő, amely az év legnagyobb online vásárlási napja.
Az előrejelzések szerint az amerikaiak várhatóan 11,2 milliárd dollárt költenek majd ezen a napon,
ami 5,1 százalékos bővülés lenne a tavalyi évhez képest.