Valóban több a botrányosan viselkedő utas a repülőgépeken, mint korábban

Angry young woman looking at the camera. Women Females Facial Expression Young Adult Adult Furious Irritation Caucasian Ethnicity One Person Aggression Frustration Problems Emotional Stress Anger Bizarre Lifestyles Looking At Camera Horizontal Distraught
Furious young woman with raised hand hands looking at camera.
Vágólapra másolva!
Jelentősen megnőtt a rendbontó légi utasok által elkövetett, akár fizikai atrocitással is járó incidensek száma az utazási korlátozások feloldását követően. Visszaszorításukért kétpilléres stratégiát javasolnak a légitársaságok – ismertette Conrad Clifford, a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) vezérigazgató-helyettese a szervezet Isztambulban megrendezett, 79. éves közgyűlésén.
Vágólapra másolva!

Az Airportal beszámolója szerint a világjárvány lecsengése óta egyre több rendbontással járó incidens történik. Ezt a statisztikai adatok is jól mutatják, melyek szerint

2021-ben 835 járatra jutott egy ilyen esemény, tavaly pedig minden 568-ra.

A rendbontás három leggyakrabban előforduló formája a személyzet utasításainak, illetve a szabályoknak nem megfelelő viselkedés, a verbális bántalmazás, illetve az ittas állapotra jellemző magatartás.

A fizikai bántalmazással járó incidensek rendkívül ritkák, noha ezek száma is kiugróan megnőtt, 61 százalékkal több ilyen eset történt tavaly, mint az előző évben.

Az iparág zéró toleranciát alkalmaz a rendbontó viselkedéssel szemben Forrás: RyanMcGuire/Pixabay

A rendbontó viselkedéssel szemben az iparág zéró toleranciát alkalmaz, az IATA pedig kétpilléres stratégia mentén szorítaná vissza az ilyen esetek előfordulását.

A stratégia első pillérje, hogy az országoknak mihamarabb ratifikálniuk kellene a 14. Montreali Protokolt (MP14), mivel a nemzeteknek megfelelő hatáskörrel és az incidens súlyossága szerinti végrehajtási intézkedésekkel kellene rendelkezniük a rendbontó utasok felelősségre vonására, függetlenül attól, hogy milyen állampolgárról van szó – írja az Airportal.

A stratégia második pillére, hogy a légitársaságok az iparági partnerekkel (például repülőterekkel, repülőtéri vendéglátóhelyekkel és boltokkal) való együttműködés révén hatékonyabban legyenek képesek megelőzni az incidenseket, felhívva az utasok figyelmét a rendbontó viselkedés következményeire akár a reptereken, akár a közösségi médiában. Ezt a már bevált intézkedések átvételével, valamint a személyzet képzésével lehetne segíteni.