A 164 méter hosszúságú átjáró háromnyílású híd, öszvérszerkezetként épült meg - emeli ki a Magyar Építők cikke.
A Sajó vízjárásának kiszámíthatatlansága miatt a határidők tartása érdekében az acélszerkezet szerelését és a vasbeton pályalemez építését árvízmentes szerelőtéri körülmények között végezték el.
Ezt követően a felszerkezetet vasbeton pályalemezzel együtt tolásos technológiával juttatták a végső helyére.
Ilyen technológiát Magyarországon korábban csak két hídszerkezet esetén alkalmaztak.
Galériánkban a Magyar Építők fotóinak felhasználásával látványos felvételeket mutatunk az új Sajó-hídról:
A hídtolás technológiájának részeként az acélszerkezet elejére egy 52 méter hosszúságú, 60 tonna összsúlyú, rácsos szerkezetű betolócsőr került.
Tavaly júliusban végrehajtották a hídbetolás első ütemét: ennek során 62 méteres hosszúságú hídtolás történt, és 200 tonna súlyú acélszerkezetet mozgattak meg.
Ezután novemberig 428 tonna acélszerkezetet állítottak össze a helyszínen, továbbá 1900 köbméternyi betont dolgoztak be az alépítményi szerkezetek és a pályalemez kivitelezése során.
A betolás következő szakasza november végén kezdődött: az akkor már 1860 tonna össztömegű híd összesen 164 métert haladt előre. Az első 9 méter elvégzése után a szerkezet végére is felkerült egy 8,5 tonna súlyú gerinclemezes hátsó csőrszerkezetet, az első csőrszerkezethez hasonló funkciókkal.
A tolás során naponta átlagosan 24 métert mozgatták a hidat, amely december 8-án érte el a végleges helyét.
(A hidat kivitelező vállalat a munkálatok idején még a Hódút Kft. nevet viselte, ám 2023. január 20-tól a cégneve megváltozott, az új neve: Duna Group International Útépítő Korlátolt Felelősségű Társaság.)