Jelentős változás történt a Budapest-Belgrád vasútvonallal kapcsolatban

belföldi vasutas, intercity MÁV, vasút, vonat,
Budapest, 2020. február 13. A MÁV első, saját gyártású, belföldi forgalomra szánt másodosztályú InterCity (IC+) kocsija a forgalomba állításának napján a Déli pályaudvaron 2020. február 13-án. Az utasok a Zalaegerszegre közlekedő Göcsej InterCity járaton utaztak először az új járművön. MTI/Balogh Zoltán
Vágólapra másolva!
Csütörtök este jelent meg a Magyar Közlönyben az a rendelet, amellyel a magyar kormány több milliárd forinttal bővíti a Budapest–Belgrád vasútvonal megépítésére szánt kormányzati összeget - vette észre a Blikk.hu.
Vágólapra másolva!

A Magyar Közlönyben megjelent rendelet értelmében a magyar állam további 20 milliárd forintot költ a kínai hitelből megvalósuló vasúti rekonstrukcióra.

Az összeget a felmerülő többletfeladatok miatt biztosítják.

Az Orbán Viktor miniszterelnök által aláírt kormányhatározat szerint

  • 3 milliárd 246 millió forint menne katonai rakodókra,
  • 3 milliárd 560 millió forint a talajszennyeződéssel kapcsolatos kármentesítésre, illegális hulladéktelep felszámolására, Soroksár állomáson mérnöki feladatokra és kisajátításokra,
  • 8 milliárd 400 millió forint MÁV-épületek, telephelyek felújítására, építésére,
  • 5 milliárd 114 millió forint pedig élőhely-rekonstrukcióra és Kelebia állomás határrendészeti feladataihoz kapcsolódó infrastruktúra kialakítására.
Illusztráció Forrás: MTI/Balogh Zoltán

A kínai Eximbankkal kötött megállapodás szerint a beruházás 85 százalékát hitelből, a fennmaradó 15 százalékot saját forrásból, önrész biztosításával finanszírozza a magyar állam. A szakértők becslése szerint a rekonstrukcióra szánt több mint 800 milliárd forint nagyjából 979 év alatt térülhet meg.