Fontos fejlesztést adott át az MVM Csoporthoz tartozó vállalat

MVM Démász
Szeged, 2023. május 15. Az MVM Démász Áramhálózati Kft. Fehér-tói alállomása az avatás napján, 2023. május 15-én. MTI/Rosta Tibor
Vágólapra másolva!
Dr. Koncz Zsófia, az Energiaügyi Minisztérium miniszterhelyettese, Mihálffy Béla országgyűlési képviselő, Bally Attila, az MVM Csoport műszaki vezérigazgató-helyettese és Pipicz Mihály, az MVM Démász ügyvezetője avatta fel ünnepélyes keretek között az MVM Démász új, Szeged-Fehértó 132/22 kilowattos alállomását Szegeden.
Vágólapra másolva!

Az MVM Csoport fontos küldetése, hogy megfizethető energiát biztosítson ügyfelei számára, és nemzeti tulajdonú társaságcsoportként folyamatosan gondoskodjon Magyarország energiaellátásának biztonságáról, valamint a lakosság és az ipari fogyasztók üzembiztos ellátásáról, maximálisan szem előtt tartva a fogyasztói igényeket. Tiszta megoldásokra építő energia- és infrastruktúra szolgáltatóként a társaságcsoport elkötelezetten támogatja a megújuló energiaforrások elterjedését, a hatékony hálózati integrációhoz pedig folyamatosan végzi az infrastruktúra fejlesztését.

Az MVM Démász Áramhálózati Kft. új, 132/22 kV-os alállomása Szeged északi területén, a Fehér-tó térségében a helyi ipari igényekre válaszul épült,

de lehetőséget teremt a jövőbeli új befektetők igényeinek kiszolgálására is.

Az MVM Démász Áramhálózati Kft. Fehér-tói alállomása az avatás napján, 2023. május 15-én Forrás: MTI

Az új alállomás két 40 MVA-es névleges teljesítményű transzformátora

mostantól Szeged új ipari, tudományos központja számára biztosítja majd a villamos energiát,

jelentősen javítva ezzel a déli országrész és Szeged ellátásbiztonságát, ahogy ellátja árammal például az ELI lézeres kutatóközpont mellett épülő új tudományos létesítményt, a Science Parkot is. A Szeged-Fehértó alállomás támogatja majd a megújuló energia hasznosítását is: a későbbiekben esetlegesen megépülő napelemes kiserőművek számára lehetővé teszi a megtermelt energia betáplálását a közcélú villamos hálózatba.

Kiemelt madárvédelmi céljaival összhangban az MVM Démász a Szeged-Fehértó alállomás megépítésekor mindvégig szem előtt tartotta a területen áthaladó madarak védelmét, ezért távvezetékeire a legkorszerűbb technológiák és eszközök segítségével – például drónokkal – helyezett fel 2,4 km hosszan madáreltérítő szerelvényeket. Magyarország egykori legnagyobb szikes tava, a Fehér-tó ugyanis ma hazánk második legnagyobb halastórendszere, amelynek egy része éppen a gazdag madárvilága miatt fokozottan védett, illetve Natura 2000-es és ramsari nemzetközi jelentőségű terület.