Elnézést kért a Starbucks a vásárlóktól

A Starbucks nemzetközi kávézólánc cégjelzése egy épület homlokzatán (illusztráció)
A Starbucks nemzetközi kávézólánc cégjelzése egy épület homlokzatán (illuszttráció)
Vágólapra másolva!
A tényleges áruknál többet fizettek a vevők Japában a népszerű Frapuccinók korlátozott ideig kapható változataiért az akcióban részt vevő Starbucks-üzletekben. A vállalat elnézést kért a malőrért, melyet állításuk szerint az árazás eltévesztése okozott.
Vágólapra másolva!

Japánban országszerte mindössze 15 kávézóban kínálja a Starbucks a Frappuccinók gyümölcsös változatait, korlátozott ideig. A kávézólánc rajongói szinte megrohamozták a szezonális kínálatba bevont üzleteket múlt héten az újdonságokért. Többségük észre sem vette, hogy többet fizetett a különlegességekért, mint amennyibe azok valójában kerültek.

A gyümölcsös ízzel készült termékváltozatok 750 jenbe kerülnek helyben fogyasztás és 736 jenbe elvitel esetén, adóval. Egyes kávézók azonban

további 20 jent számoltak a termékek árára a február 15-i eladásoknál (ez a különbözet körülbelül 50 forintnak felel meg).

 A termékek árát az egyik üzletben a menüsorról készített fotó mutatja:

image

A túlszámlázást a vállalat fedezte fel, és elnézést kért érte. Jelzésük szerint az informatikai rendszerükben történt a zavar, ahol az adótartalom miatt tévesen árazták be a termékeket.

A Starbucks a különbözet visszatérítését ajánlotta fel az indokolatlanul többet fizető vásárlóknak.

A Japan Today azt írja, nem meglepő, hogy a vásárlók nem fedezték fel az akaratlan túlszámlázást. Japánban néhány évvel ezelőtt 10 százalékra emelték a forgalmi adó mértékét. Ugyanakkor az elvitelre kínált étel-ital adója csak 8 százalék (kivéve az alkoholos italokat, amelyeké mindig fixen 10 százalék), valamint egyes esetekben a helyben fogyasztott termékeké is. Mindezek mellett az eladók áraikat a régi és az új adótartalom szerint is feltüntethetik. Ezek a körülmények együtt zavart okoztak a kávézólánc rendszerében az árazásnál.

A jelenleg legnagyobb, világszerte már 38 ezer kávézóval rendelkező láncnak nem a Japánban kapható különlegességek az első, szezonális, illetve csak adott piacra szánt termékei. Ahogy az Origo megírta, például tavaly Olaszországban olívaolajjal gazdagított kávéval jelentkeztek.