Szingapúr a koncertgazdaságban keresi a növekedés hajtóerejét, több százmillió dolláros turisztikai bevételt remélnek ettől, ez akár a városállam GDP-jének 10 százalékát is kiteheti Jun Liu, az HSBC ASEAN-nal foglalkozó közgazdásza szerint.
Az év a brit Coldplay hat koncertjével kezdődött, a kétszázezer jegyet órák alatt elkapkodták, ami rekordnak számít, mert ennyi belépőt még sosem adtak el egyetlen nap alatt. A jegyárak 68 és 1098 szingapúri dollár - azaz 18 ezer és 293 ezer forint - között mozogtak.
Szingapúr volt a Coldplay Music of the Spheres World Tourjának legfőbb ázsiai állomása, és hatalmas lökést adott a helyi turisztikai iparnak, amely hagyományosan inkább az üzleti utazásokra alapult – emlékeztetett a CNBC.
A hétvégén kezdődik a világ talán legnagyobb jelenlegi sztárjának, a bakelitlemezeivel rekordokat döntő, a Time magazinban az év emberének választott Taylor Swiftnek a koncertsorozata a városban, és ez lesz az igazi üzlet. Becslések szerint Swift Eras Tourja tavaly az Egyesült Államokban 4,6 milliárd dolláros fogyasztói költést generált, és valami hasonlóra számítanak Szingapúrban is - írja a Világgazdaság.
A koncertidőpontok bejelentése után azonnal 10 százalékkal megugrottak a szállodafoglalások március elejére, ahogy a repülőjegyek iránti érdeklődés is, elsősorban Délkelet-Ázsiából.
Swift koncertjei a várakozások szerint 350–500 millió szingapúri dollár turisztikai bevételt generálnak majd, feltételezve, hogy a jegyvásárlók 70 százaléka külföldi.
A koncertekre a legolcsóbb jegy 88 szingapúri dollár (23,5 ezer forint) – olyan helyre, ahonnan szinte semmit sem látni –, a legdrágább VIP-belépő 1228 dollár (328 ezer forint), és mind a hat fellépés telt házas lesz.
A Coldplay és Taylor Swift csak folytatja a sort, előttük is léptek fel Szingapúrban olyan sztárok, mint Ed Sheeran, Bruno Mars vagy a Blackpink, és a koncertek új célközönség számára teszik turisztikai célponttá a városállamot, amely inkább üzleti találkozókról, konferenciákról, kiállításokról ismert.