Az egyesület keddi sajtótájékoztatóján Baranovszky György, az OFE jogi képviselője elmondta: úgy vélik, hogy az új számlázási rendszer bevezetésével a szolgáltató tisztességtelen magatartást tanúsított, és az új számlázási rendszer törvénybe ütközik.
A fogyasztóvédők kifogásolják, hogy az ELMŰ nem hagyott lehetőséget arra, hogy a fogyasztók a régi fizetési rendszer mellett döntsenek, és továbbra is a fogyasztott áram ellenértékét fizessék havonta. A fogyasztóvédők szerint téves az ELMŰ-nek az a megközelítése is, hogy aki már befizette a számlát, az egyben elfogadta a szerződésmódosítást is. Álláspontjuk szerint az áramszolgáltatónak írásos szerződést kellene kötnie minden fogyasztóval.
Az egyesület szerint nem fogadható el az sem, hogy az ELMŰ az óraleolvasás költségét áthárítja a fogyasztóra, mert azt már magában foglalja az áram ára.
Garai István, az OFE ügyvezető igazgatója szólt arról, hogy vitatják az ELMŰ által közölt adatot, amely szerint a fogyasztók 96 százaléka elfogadta az új számlázási rendszert. Az egyesülethez érkezett panaszok azt mutatják, hogy sokan nem is válaszoltak a szolgáltató megkeresésére, és ezt nem lehet az új számlázási rendszer elfogadásának tekinteni.
Baranovszky György a sajtótájékoztatón emlékeztetett: többször is tárgyaltak a szolgáltatóval a helyzet rendezéséről, de a megbeszélések nem voltak eredményesek.
(MTI)
Ajánlat:
Fogyasztóvédelem
(az Üzleti Negyed rovata)