A válság előtti állapotot mutatja, hogy tavaly jelentősen, mintegy 9 százalékkal bővült az 500 legnagyobb kelet-közép-európai cég összesített árbevétele. Míg 2007-ben a legdinamikusabb növekedést a lengyel, a lett és a szlovák cégek mutatták, tavaly a lett, a litván, a horvát és magyar vállalatok árbevétele fejlődött ugrásszerűen.
A Top 500-as listán a válság nyomán elindult az átrendeződés. Dercze Zoltán, a Coface Hungary országigazgatója szerint az elemzés jól mutatja, hogy vannak kiemelkedő cégek a hazai vállalatok körében is. Mégpedig legnagyobb árbevételű kelet-közép-európai vállalat közül már 72 hazai, ezzel Magyarország a negyedikről a harmadik helyre lépett előre a Top 500-as listán lévő cégek számát tekintve.
Magyar élvonal - Top tíz magyar vállalat
A top 500-as lista 72 magyar cégéből tizenhárom szerepel az első százban, tíz az első ötven között. A legnagyobb tíz vállalat közé pedig két magyar cég került be, a Mol és az Audi. Őket az E.On Földgázkereskedelmi Zrt. követi, amely a magyar harmadik helyet szerezte meg, összesítésben pedig a huszonkettedik a régióban. Az első tíz magyar vállalat között villamos- energetikai (MVM), elektronikai (Samsung), egy további autógyártó (Magyar Suzuki Zrt.) és egy kereskedelmi cég is található (Tesco Global Áruházak).
A Coface Hungary közreműködésével harmadik alkalommal teszi közzé a Manager Magazin az 500 legnagyobb kelet-közép-európai cég listáját. A Top 500 az új Európa 13 államából közli a legnagyobb cégek rangsorát, amely a társaságok pénzügyi eredményein alapszik. A listát a Coface csoport állította össze. Kulcsfontosságúak az eladásokból származó bevételek, de a nyereség és a foglalkoztatottak számának alakulása is látható a táblázatban.