A szakszervezetek az eddigiekkel ellentétben hajlandóak megállapodni meghatározott számú vonat közlekedtetéséről. Azonban a vonatok számában még mindig jelentősen eltér a MÁV, illetve a szakszervezetek álláspontja. Az ülésen Sárdi Gyula, a MÁV Rt. vezérigazgató- helyettese közölte: a munkaadó elfogadná a szakszervezetek keddi javaslatát a munkaügyi kapcsolatok rendezésére, ha az érdekképviseletek hozzájárulnának a zord időjárás idejére szóló menetrendben szereplő vonatok közlekedtetéséhez a sztrájk alatt. (Ez 773 személyszállító és 20 tehervonat közlekedését tartalmazza a sztrájk idején.) A szakszervezetek csak minden vonalon egy személyvonat közlekedését fogadnák el, ami 100-110 személyvonat közlekedését jelentené. Hozzájárulnának ahhoz is, hogy a sztrájk előtt elindított személyvonatok eljussanak a célállomásig, ugyanakkor teherforgalom nem lenne. A szakszervezetek megjegyezték: a MÁV szervezze meg, hogy a tehervonatok a sztrájk előtt vagy után jussanak el a célállomásra. A szakszervezet azon a vonalon nem járulna hozzá egyetlenegy vonat közlekedéséhez sem, amelyet a MÁV januártól meg akar szüntetni.
A munkaadó delegációja közölte, hogy a szakszervezet javaslatára csütörtökön ad választ. A szakszervezetek többször is hangoztatták: nem értik, hogy miért kell a MÁV-nak egy nap a válaszadásra, mert ez szerintük az érdemi tárgyalások elhúzódását jelenti.
Az ülésen a szakszervezetek közölték: elhamarkodottnak tartják, hogy a MÁV bírósághoz fordult az elégséges szolgáltatás mértékének megállapítása ügyében. A Fővárosi Munkaügyi Bíróság a MÁV beadványával kapcsolatosan kérte a szakszervezeteket, hogy nyilatkozzanak az elégséges szolgáltatásról. Orosz Péter, a Vasutasok Szakszervezete (VSZ) tárgyalódelegációjának vezetője elmondta, hogy a választ csütörtökön megküldik a bíróságnak. Az elégséges szolgáltatásról csütörtökön 10 órakor tárgyal újra a szakszervezet és a MÁV Rt. delegációja.
(MTI)
Korábban:
(1999. december 14.)