A közigazgatási perben született döntés megállapítja, hogy a Royal Ambassador Kft. 1996-ban mintegy 700 ezer példányban terjesztett olyan szóróanyagot, amely szerint áru megrendelése esetén nagy értékű nyereményhez jut a vásárló. Valójában azonban csak egy nyerési esélyt kaptak a megrendelők. A reklám eredményeképpen azonban a cégnek sikerült 213 millió forint értékű árut forgalmazni.
Az ügy kapcsán először a Gazdasági Versenyhivatal lépett fel, és határozatában 5 millió forintos bírsággal, valamint a megtévesztő reklámtevékenységtől való eltiltással sújtotta a céget.
Ezután a Fővárosi Bíróság előtt folytatódott az eljárás, ahol kimondták, hogy a kft.-nek elemi érdeke fűződött a többnyire kétséges használati értékkel bíró árukészletének időről időre történő értékesítéséhez, ezért mindig arra törekedett, hogy a fogyasztók éberségét, kételyeit elaltassa és őket rendelésre ösztönözze.
A Fővárosi Bíróság ítéletében a bírság összegét 10 millió forintra emelte.
A Legfelsőbb Bíróság csütörtöki döntésében egyetértett a Fővárosi Bíróság határozatával, ám a bírság összegét 5 millió forintra szállította le, mivel mint kimondta: a bíróság, erre irányuló kereseti kérelem hiányában, nem jogosult a bírság összegét felemelni.
(MTI)