A főpolgármester tiltakozik a villamosok "becsomagolása" ellen<br/>

Vágólapra másolva!
Demszky Gábor főpolgármester levélben tiltakozik a buszok, villamosok reklámcélú "becsomagolása" ellen. A fővárosi önkormányzat egyik bizottsága ugyanis engedélyezte a járművek befestését, befóliázását. A tízmilliárdos veszteséget maga előtt görgető BKV Rt.-nek tavaly több százmillió forint bevétele származott reklámtevékenységből, ennek az összegnek azonban csak a töredéke származott járművek "becsomagolásából".
Vágólapra másolva!

Demszky Gábor főpolgármester megütközve fogadta a hírt, hogy a fővárosi önkormányzat illetékes bizottsága engedélyezi a BKV-nak a járművek reklámcélú hasznosítását. Azaz ismét be lehetne festeni rózsaszínre, kékre a körúti villamosokat, és be szabad "csomagolni" a buszokat, trolikat cégek emblémáival.

A főpolgármester nyomban levelet írt a várostervezési és városképvédelmi bizottság elnökének, Endrédy Istvánnak. Demszky Gábor szerint "nem kellően átgondolt lépés engedélyezni a járművek még egy százalékának befestését sem, hiszen nyilvánvaló, hogy a befestett járművek a belvárosi részeken fognak közlekedni. Ez a városrész pedig, mely a világörökség része, fokozott védelemben részesítendő a vizuális környezetszennyezés ellen" - írja Demszky Gábor. A főpolgármester nem tartaná jónak, ha "Budapesten fokozódna a városképbe agresszíven behatoló reklám jelenléte".

Endrédy István nem kommentálta a levél sorait. Annyit üzent, hogy a témával a héten foglalkozik a bizottság. Szentgyörgyi Tamás, a BKV Rt. gazdasági vezérigazgató-helyettese a Magyar Hírlap érdeklődésére elmondta, a közlekedési vállalat tavaly több százmillió forint bevételhez jutott reklámfelület értékesítéséből. Ennek azonban töredéke származott járművek "becsomagolásából". Szentgyörgyi Tamás hozzátette, a frissen felújított járműveket meghatározott ideig nem lehet hirdetéssel befedni. Ugyanakkor előfordul, hogy a BKV költségektől kíméli meg magát, amikor egy festésre szoruló busz vagy villamos felületét bérbe adja.

A közlekedési vállalat a közelmúltban értékesítette a reklámfeladatokkal foglalkozó Peron Reklám Kft.-t, így a BKV most átalánydíjat kap a különböző hirdetési bevételekből.

(Magyar Hirlap)

Ajánló: