Tarlós István: 2016 végétől jöhet a dugódíj

Tarlós István; Németh Zoltán főpolgármester frakcióvezető Közéleti személyiség foglalkozása KÖZLEKEDÉSI ESZKÖZ operatőr politikus SZEMÉLY utastér Budapest, 2013. július 29.
Németh Zoltán, a Fidesz fővárosi frakcióvezetője (k) és Tarlós István főpolgármest
Budapest, 2013. július 29. Németh Zoltán, a Fidesz fővárosi frakcióvezetője (k) és Tarlós István főpolgármester (j) a négyes metrón szervezett első, sajtónyilvános utazáson, egy Alstom metrószerelvényen 2013. július 29-én. Az eseményen a főpolgármester bejelentette, hogy 2014. március 31-től utasokat szállít a négyes metró Budapesten. MTI Fotó: Beliczay László
Vágólapra másolva!
A dugódíj bevezetésének reális időpontja 2016 vége – közölte Tarlós István. A főpolgármester beszélt az útdíjról is. Ezzel kapcsolatban azt mondta, hogy neki is vannak fenntartásai. 
Vágólapra másolva!

Tarlós István elmondta, hogy a Demszky-kabinet a 4-es metróhoz kapott uniós támogatás fejében vállalta a behajtási díj bevezetését. Ez része a támogatási szerződésnek, és ha nem akarjuk visszafizetni a beruházásra kapott 180 milliárdot, akkor be kell vezetni a dugódíjat – mondta a Népszabadságnak a főpolgármester.

Még nincsenek meg a határok

Az interjúban kitért arra is, hogy jelen pillanatban egy parlamenti döntés tiltja a dugódíj bevezetését. Hozzátette: a kormány tisztában van azzal, hogy ez mit jelent, így ebben változás várható.

Tarlós István a négyes metrón szervezett első, sajtónyilvános utazáson Forrás: MTI/Beliczay László

A BKV és a BKK jelenleg is dolgozik a zónahatárok kijelölésén, hiszen ez az egyik legfontosabb kérdés. Emellett a technikai feltételeket is meg kell teremteni – mondta.

Miért kell útdíjat fizetniük a buszoknak?

Az útdíjjal kapcsolatban a főpolgármester azt mondta: neki is vannak fenntartásai azzal kapcsolatban, hogy a közszolgáltatást ellátó járművek, például a kék buszok fizessenek a város útjainak használatáért. Egyelőre tárgyalnak erről a kormánnyal – közölte Tarlós István.