Utazási kedvezmény az álláskeresőknek

2020.01.31. 17:54

A hangzatos cím több híroldalon is így hangzott: „Ingyen utazhatnak az álláskeresők!". A fővárosi közgyűlés valóban döntést hozott ilyen utazási kedvezményről, melynek feltételeit ugyanakkor érdemes részletesen is áttekinteni. Ki és milyen feltételekkel jogosult ingyenes utazásra? A D.A.S. JogSzerviz szakértői tekintik át a témakört.

Egyfelől nagyon fontos, hogy kizárólag a fővárosi közösségi közlekedésre vonatkozik az új szabályozás, annak is helyi (tehát Budapest közigazgatási határain belüli), menetrend szerinti járataira.

Az ingyenes utazásra jogosító bérletet 2020. január 1. napjától lehetséges megváltani a jegypénztárakban, a vásárlás napjától kezdődő érvényességgel (elővételben tehát nem).

Kérelmezni kell a nyilvántartásba vételt

A kedvezményszabály kizárólag a fővárosi lakcímmel rendelkező, álláskeresőként nyilvántartásba vett személyekre vonatkozik.

Így tehát annak, aki élni akar az új lehetőséggel, mindenképpen nyilvántartásba vételt szükséges kérelmeznie a Nemzeti Foglalkoztatási Szolgálatnak a saját lakóhelye szerint illetékes foglalkoztatási osztályán.

A bérlet megváltásához személyazonosságot igazoló okmány (személyazonosító igazolvány, útlevél vagy kártya formátumú vezetői engedély) mellett hatósági igazolásra is szükség van: ez teljesen új formanyomtatvány, melyet Budapest Főváros Kormányhivatala illetékes kerületi hivatalában kell igényelni.

Forrás: shutterstock.com

Lényeges, hogy az említett igazolást az arra jogosultnak utazás során is magánál kell tartania, ellenőrzés esetén ugyanis ennek bemutatása is szükséges.

A bérletet kizárólag harminc napnál nem régebbi hatósági igazolás birtokában lehetséges kiváltani, így megelőzendő az esetleges visszaéléseket, tehát amíg az álláskeresési időszak tart, minden hónapban igényelni kell az igazolást – tanácsolták végezetül a D.A.S. JogSzerviz szakértői.